Quote from Guest on 25 June 2012, 09:21Funderar på att dölja hög ålder o hög vikt med en tempohjälm så ingen känner igen mig på tri-tävlingar. Vilken ska man välja? Hur mycket skiljer det i aerodynamik o komfort mellan olika modeller?
Funderar på att dölja hög ålder o hög vikt med en tempohjälm så ingen känner igen mig på tri-tävlingar. Vilken ska man välja? Hur mycket skiljer det i aerodynamik o komfort mellan olika modeller?
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 09:31Jag har en Bell Meteor som jag köpte snorbilligt när Cyclecomponents hade tokrea för några år sen. 335 kr, tror jag den kostade, mot väl 1300+ annars.
Men den är ingen höjdare. Den är gjord för en nackvinkel som då jag inte lyckas åstadkomma, vilket resul
Jag har en Bell Meteor som jag köpte snorbilligt när Cyclecomponents hade tokrea för några år sen. 335 kr, tror jag den kostade, mot väl 1300+ annars.
Men den är ingen höjdare. Den är gjord för en nackvinkel som då jag inte lyckas åstadkomma, vilket resul
Quote from ellen olsson on 25 June 2012, 10:05När det gäller hjälmar så finns det inga genvägar utan man måste i princip prova vad som passar ens eget huvud. Marknaden är översållad av hjälmar som jag inte passar mitt huvud för fem öre.
När det gäller hjälmar så finns det inga genvägar utan man måste i princip prova vad som passar ens eget huvud. Marknaden är översållad av hjälmar som jag inte passar mitt huvud för fem öre.
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 10:17Hur stor skillnad är det egentligen med struten? Många track-hjälmar har ju t.ex inte strut men anses ändå aerodynamiska och det känns som det skulle vara trevligt att kunna röra huvudet utan att fälla ut luftbromsen på lite längre sträckor åtminstone.
Hur stor skillnad är det egentligen med struten? Många track-hjälmar har ju t.ex inte strut men anses ändå aerodynamiska och det känns som det skulle vara trevligt att kunna röra huvudet utan att fälla ut luftbromsen på lite längre sträckor åtminstone.
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 12:06Läste i en engelsk tri-tidning att hjälmen gör mer än högprofilshjul om man ser till antalet Watt per pengar. Å andra sidan kostar hjulen 10 ggr mer än en hjälm.
Jag har tittat på en Bell Javelin, och den skall man kunna ställa vinkeln på så att den an
Läste i en engelsk tri-tidning att hjälmen gör mer än högprofilshjul om man ser till antalet Watt per pengar. Å andra sidan kostar hjulen 10 ggr mer än en hjälm.
Jag har tittat på en Bell Javelin, och den skall man kunna ställa vinkeln på så att den an
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 14:29Louis Garneau Vorttice ser ju lite kortare ut, har sett flera mer golfboll-liknande hjälmar på nätet men vet inte hur vanliga de är?
Louis Garneau Vorttice ser ju lite kortare ut, har sett flera mer golfboll-liknande hjälmar på nätet men vet inte hur vanliga de är?