Quote from Guest on 4 March 2009, 09:56Ja...samtidigt (eller någon timme innan) som Vällingby Marathon går denna trevliga 10 000 meters tävlingslopp. Förra året var en underbar vårdag och hoppas moder natur 2009 bjuder på en lika fin springdag.
Jag har ritat in banan från 2008 i mina träningsr
Ja...samtidigt (eller någon timme innan) som Vällingby Marathon går denna trevliga 10 000 meters tävlingslopp. Förra året var en underbar vårdag och hoppas moder natur 2009 bjuder på en lika fin springdag.
Jag har ritat in banan från 2008 i mina träningsr
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 10:06Det som är lite udda med loppet är att resultaten presenteras enligt WAVA-åldersfaktorer. Detta innebär att den som är först i mål sannolikt inte vinner. För vi äldre är inte lika snabba som er ungdomar men vi kompenseras för vår ålder 🙂
Det som är lite udda med loppet är att resultaten presenteras enligt WAVA-åldersfaktorer. Detta innebär att den som är först i mål sannolikt inte vinner. För vi äldre är inte lika snabba som er ungdomar men vi kompenseras för vår ålder 🙂
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 10:21Hehe...jepp...måste kännas konstigt att vara först i mål men ändå inte stå som slutsegrare...! Vet någon var gränsen går vad det gäller %-räkningen? Är det så enkelt att ju yngre man är desto mindre "handikapp". Vad måste t.ex jag som är 32 år springa på
Hehe...jepp...måste kännas konstigt att vara först i mål men ändå inte stå som slutsegrare...! Vet någon var gränsen går vad det gäller %-räkningen? Är det så enkelt att ju yngre man är desto mindre "handikapp". Vad måste t.ex jag som är 32 år springa på
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 10:26Jag blev nyfiken och hittade den här kalkulatorn:
http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/wmalookup06.html
Jag blev nyfiken och hittade den här kalkulatorn:
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 12:28Yepp, den kalkylatorn är det. Resultatet blir Age performance %. Från en norsk sida: Den regner om en oppnådd tid til tilsvarende prosentprestasjon etter WAVA tabellene. Veiledende tilsvarer 100 % - approksimativt verdensrekord nivå, over 90 % - verdenskl
Yepp, den kalkylatorn är det. Resultatet blir Age performance %. Från en norsk sida: Den regner om en oppnådd tid til tilsvarende prosentprestasjon etter WAVA tabellene. Veiledende tilsvarer 100 % - approksimativt verdensrekord nivå, over 90 % - verdenskl
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 12:08...moder natur gav inte en fin vår/springdag...
...moder natur gav inte en fin vår/springdag...