Quote from Guest on 19 September 2008, 20:03Efter de senaste två gånger jag varit ute och cyklat (4-5 mil) så har jag känt mig stel i låren och som om jag har fått träningsvärk i mina quadriceps (lårmusklerna). Jag har svårt att tro att det är träningsvärk, för jag har inte känt av det efter andra
Efter de senaste två gånger jag varit ute och cyklat (4-5 mil) så har jag känt mig stel i låren och som om jag har fått träningsvärk i mina quadriceps (lårmusklerna). Jag har svårt att tro att det är träningsvärk, för jag har inte känt av det efter andra
Quote from Funbeat user on 19 September 2008, 20:13Troligtvis fel sittställning och det bör du få hjälp med av någon som har koll på det.
Troligtvis fel sittställning och det bör du få hjälp med av någon som har koll på det.
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 16:02Sitter man långt fram på sadeln anstränger man quadsen mer. Sitter man längre bak aktiveras hamstrings mer. Det är med anledning av detta som triatleter sitter längre fram för att spara baksidan av låren till löpningen.
Sitter man långt fram på sadeln anstränger man quadsen mer. Sitter man längre bak aktiveras hamstrings mer. Det är med anledning av detta som triatleter sitter längre fram för att spara baksidan av låren till löpningen.
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 16:03De sitter längre fram för att det finns andra regler som styr hur deras cyklar får se ut.
De sitter längre fram för att det finns andra regler som styr hur deras cyklar får se ut.
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 16:21Nej, det är inte den primära anledningen utan snarare hur man belastar musklerna.
Däremot är regeln inom LVG tempo att sadelspetsen inte för gå längre fram än den tänkta lodräta linjen som går ner till vevpartiet. Tempoåkare kringgår dock ofta den regeln
Nej, det är inte den primära anledningen utan snarare hur man belastar musklerna.
Däremot är regeln inom LVG tempo att sadelspetsen inte för gå längre fram än den tänkta lodräta linjen som går ner till vevpartiet. Tempoåkare kringgår dock ofta den regeln
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 16:23Hade cyklisterna fått sitta längre fram hade man gjort det på tempo.
Hade cyklisterna fått sitta längre fram hade man gjort det på tempo.
Quote from Berit Bengtson on 22 September 2008, 16:33Johan C skrev:
> sadelspetsen inte för gå längre fram än den tänkta lodräta linjen som går ner till vevpartiet
Nja, 5cm BAKOM lodlinjen är det väl?> Tempoåkare kringgår dock ofta den regeln genom att såga av sadelspetsen.
Nja, Graeme Obree blev diskad
Johan C skrev:
> sadelspetsen inte för gå längre fram än den tänkta lodräta linjen som går ner till vevpartiet
Nja, 5cm BAKOM lodlinjen är det väl?
> Tempoåkare kringgår dock ofta den regeln genom att såga av sadelspetsen.
Nja, Graeme Obree blev diskad
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 16:39VM-93 körde Obree utan problem. Det var väl 94 som de ändrade reglerna samma dag som han skulle köra fyrakilometern och han kunde inte starta.
VM-93 körde Obree utan problem. Det var väl 94 som de ändrade reglerna samma dag som han skulle köra fyrakilometern och han kunde inte starta.
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 22:22Tack, Johan C. Det var något sånt svar jag var ute efter. Ska alltså titta på sadelpositionen. Har faktiskt flyttat den lite bakåt och hela sadeln lite neråt, men inte haft möjlighet att testa än.
Tack, Johan C. Det var något sånt svar jag var ute efter. Ska alltså titta på sadelpositionen. Har faktiskt flyttat den lite bakåt och hela sadeln lite neråt, men inte haft möjlighet att testa än.
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 22:28Varsegod!
Varsegod!