Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVåtdräkt: läckage i nacken
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Ursäkta startandet av en ny våtdräktstråd 🙂

Fick idag hem min Orca kaisei storlek 7. Det känns som att den sitter bra (har 99 cm runt bröst och väger strax över 80 kg) men i nacken sitter den inte åt. Det blir som en öppning ner i dräkten där dragk

Jag har exakt samma dräkt och också en 7:a. Har nästan 104 cm i bröstmått och väger också strax över 80 kg, är bara 175 cm kort. Min sitter perfekt och utan något direkt läckage i nacken. Som jag förstår ska den inte läcka på det sätt du beskriver, för de

du bodde kunde spänna åt den eftersom de flesta våtdräkt har karrborr.

Tack för er svar.

Ska testa igen. Fick förmodligen inte på mig den ordentligt.

Ha de.

hej igen

En fråga till dig som har likadan dräkt. Jag har simmat två gånger i den och nu har limmningen vid sömmen längs med utsidan av benen släppt på vissa ställen.....Har samma sak hönt dig?

I övrigt så känns den helt ok. Drar dock lite över axlarna

Oj, här får du ett snabbt svar, råkade precis vara inne på funbeat.
Nej, några släpp i sömmarna har jag inte sett. Hoppas jag slipper det, peppar-peppar...
Tråkigt för dig. Förhoppningsvis är det bara neoprenet och inte väven på insidan som spruckit också

Vilken service 🙂

Det är bara limningen i neoprenet som släppt. Väven är intakt. Ska testa att limma.

Tack för klippet. För mig drar det i nacken. Kanske att den är för kort. Jag är 185 cm och ligger därför högt när det gäller 7:ans längd. Testar några