Quote from Guest on 12 June 2012, 12:21Jag får väldigt starka allergiska reaktioner efter jag använt min våtdräkt vilket gör att jag måste hitta ett alternativ till vanliga våtdräkter. Min idé är att det är neopren som jag reagerar så starkt emot. Någon som har förslag på vad jag ska testa?
H
Jag får väldigt starka allergiska reaktioner efter jag använt min våtdräkt vilket gör att jag måste hitta ett alternativ till vanliga våtdräkter. Min idé är att det är neopren som jag reagerar så starkt emot. Någon som har förslag på vad jag ska testa?
H
Quote from Ulrika Ekelund on 12 June 2012, 12:31Välkommen i vår bedrövliga skara Patrik.
Swimskin ger inte samma värmeisolering som en neoprendräkt och dessutom gör den knappast någon skillnad för flytförmågan, så för min del gör den ingen större skillnad mot att simma utan.
Här har det pratats om pr
Välkommen i vår bedrövliga skara Patrik.
Swimskin ger inte samma värmeisolering som en neoprendräkt och dessutom gör den knappast någon skillnad för flytförmågan, så för min del gör den ingen större skillnad mot att simma utan.
Här har det pratats om pr
Quote from Ulrika Ekelund on 23 June 2012, 21:20Uppdatering:
Nu har jag haft min våtdräkt sänkt i en balja vatten med ett kg vanligt bordssalt i ungefär en månad. Tre-fyra gånger har jag tagit upp den och sköljt den i vanligt vatten, torkat den och därefter tillbaka ner i saltbadet.I onsdags hade jag
Uppdatering:
Nu har jag haft min våtdräkt sänkt i en balja vatten med ett kg vanligt bordssalt i ungefär en månad. Tre-fyra gånger har jag tagit upp den och sköljt den i vanligt vatten, torkat den och därefter tillbaka ner i saltbadet.
I onsdags hade jag
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 15:36Spännande experiment...
Upplever du att materialet påverkas något av detta?
(elasticitet, sprödhet osv)
Spännande experiment...
Upplever du att materialet påverkas något av detta?
(elasticitet, sprödhet osv)
Quote from Ulrika Ekelund on 27 June 2012, 10:23Min ytterst begränsade erfarenhet av denna våtdräkt är från i vintras, då jag hade den på mig en timme i en simhall. Men jag kan inte påstå att jag har märkt någon direkt försämring i elasticitet eller sprödhet. Själv var jag mest orolig för försämrad fly
Min ytterst begränsade erfarenhet av denna våtdräkt är från i vintras, då jag hade den på mig en timme i en simhall. Men jag kan inte påstå att jag har märkt någon direkt försämring i elasticitet eller sprödhet. Själv var jag mest orolig för försämrad fly
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 11:10De flesta dräkter används ju i saltvatten hela tiden (dykning o surfning o så), o det märks nog ingen skillnad alls.
De flesta dräkter används ju i saltvatten hela tiden (dykning o surfning o så), o det märks nog ingen skillnad alls.
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 11:02Jag fick kraftiga reaktioner på dräkt förra året. Det vara kemikalierna som används vid tillverkning. Blev ordentligt utredd i Lund.
Jag hörde av mig till Blue Seventy, hade köpt en billig "Wiggle Axium". DE skickade en Reaction som kompensation, denna t
Jag fick kraftiga reaktioner på dräkt förra året. Det vara kemikalierna som används vid tillverkning. Blev ordentligt utredd i Lund.
Jag hörde av mig till Blue Seventy, hade köpt en billig "Wiggle Axium". DE skickade en Reaction som kompensation, denna t
Quote from Ulrika Ekelund on 6 July 2012, 11:14Intressant Peter.
Att du tål Helixdräkten, tror du det beror på att den var uttvättad, eller att den är tillverkad på ett annat sätt?Själv har jag haft min 2XU på mig två dagar i rad nu. Ca en halvtimme varje gång.
Resultat: Rikligt med blåsor på undera
Intressant Peter.
Att du tål Helixdräkten, tror du det beror på att den var uttvättad, eller att den är tillverkad på ett annat sätt?
Själv har jag haft min 2XU på mig två dagar i rad nu. Ca en halvtimme varje gång.
Resultat: Rikligt med blåsor på undera
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 15:50Hej, inga roliga blåsor, jag har faktiskt några små på min ena arm nu också. Körde Vansbro. Tror dessa är ngt annat.
Det väldigt svårt att veta, hon på Blue Seventy sa att det var "much-much better rubber". Vad jag vet är det Yamamoto men det säger inte
Hej, inga roliga blåsor, jag har faktiskt några små på min ena arm nu också. Körde Vansbro. Tror dessa är ngt annat.
Det väldigt svårt att veta, hon på Blue Seventy sa att det var "much-much better rubber". Vad jag vet är det Yamamoto men det säger inte
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 07:03Även om jag inte själv är allergisk så låter det inget vidare att ämnen tas upp i kroppen!
Även om jag inte själv är allergisk så låter det inget vidare att ämnen tas upp i kroppen!