Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVätdräkt VS klor
You need to log in to create posts and topics.

Hur känslig är Neoprenet för klor? I bassängen närmast mig är det väldigt lite klor. De har salt i också.

Förkortas livet på den om man tar sig ett dopp med den och testar?

// mats

Det skulle jag också vilja veta. Har precis köpt en ny våtdräkt eftersom LeWa-sport sänkt priset med 30%. Det hade varit kul om man kunde prova den i bassäng, havet är väl alltför kallt nu eller?

Ställde samma fråga för ett halvår sedan och fick svaret: Det går bra, se bara till att skölja ur den ordentligt! Har kört på det!
Typ 10 pass i bassäng, men min flickvän har likadan dräkt och kör regelbundet i bassägen med den!

Köper man på LeWa sport får man testa i bassäng för att se om den passar. Det gjorde jag, den passade inte och jag bytte storlek. Numera kör jag en del pass i våtdräkt inomhus även om det blir lite väl varmt. Enligt Lena (LeWa) så förkortas livslängden li

Fick min nya dräkt idag. Den känns aaaningen trång här och där. Jag tröstar mig med att 1. den ska kännas trång, jag är bara ovan, 2. det blir bättre när jag kommer i vattnet.

Har jag rätt?

Du har rätt.

Den första våtdräkten jag fick hemskickad var trång som fanken, jag provsimmade o det kändes bättre men fortfarande tryck över bröstet. Alla på klubben sa att den ska sitta supertajt så den inte tar in vatten, att det var vanesak osv, men jag bytte ändå o

Min våtdräkt trycker så det är jobbigt att andas första passet per säsong sen är det bra igen - så jag tror att 1) den behöver töjas ut efteratt ha vilat över vintern eller 2) den behöver bli blöt och bli lite större av det?

Kan inte pingvinen i vätdräkten ha lite för stor volym efter vinterns matorgier och har växt ur vätdräkten?

Är pingvinen dräktig?