Quote from Guest on 7 June 2010, 18:54Tjena alla monsterdiggare.
Jag kommer göra mitt första triathlon i sommar (stockholm olympisk) och fick idag hem min våtdräkt från wiggle (Orca S3). Jag antar att den satt bra. Enligt mina mått, 180 cm lång, 75 kg vikt, bröstmått på 97 cm så skulle jag h
Tjena alla monsterdiggare.
Jag kommer göra mitt första triathlon i sommar (stockholm olympisk) och fick idag hem min våtdräkt från wiggle (Orca S3). Jag antar att den satt bra. Enligt mina mått, 180 cm lång, 75 kg vikt, bröstmått på 97 cm så skulle jag h
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 19:04Hej
Barnpuder funkar bra som glid medel
Laga är lätt, åk till en dykaffär och köp neopren lim eller aquaseal
Hej
Barnpuder funkar bra som glid medel
Laga är lätt, åk till en dykaffär och köp neopren lim eller aquaseal
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 19:131. Jättetajt. Särskilt om den är ny, torr, och du är ovan. Kan du i princip dra igen dragkedjan så är den inte för liten. Det blir annorlunda när du är i vattnet (och dräkten blivit lite fuktig).
2. Är redan besvarat.
3. Hängandes på galge, ut-och-in.
1. Jättetajt. Särskilt om den är ny, torr, och du är ovan. Kan du i princip dra igen dragkedjan så är den inte för liten. Det blir annorlunda när du är i vattnet (och dräkten blivit lite fuktig).
2. Är redan besvarat.
3. Hängandes på galge, ut-och-in.
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 19:28Jag kan inte dra igen kedjan när jag tagit på mig den själv utan frun fick hjälpa mig att trä den runt axlar och skuldror innan jag kunde dra upp dragkedjan.
Hittade något som heter aquasure som tydligen också skall vara bra vid lagning http://www.fiskek
Jag kan inte dra igen kedjan när jag tagit på mig den själv utan frun fick hjälpa mig att trä den runt axlar och skuldror innan jag kunde dra upp dragkedjan.
Hittade något som heter aquasure som tydligen också skall vara bra vid lagning http://www.fiskek
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 21:23Jag hade samma problem när jag första gången skulle prova min våtdräkt. Fick inte den över höfterna själv ens utan min sambo fick hjälpa mig, kändes inte alls bra. Men efter ca 5 ggr så fick jag till "rätta knycken" verkade det som och nu går det fint att
Jag hade samma problem när jag första gången skulle prova min våtdräkt. Fick inte den över höfterna själv ens utan min sambo fick hjälpa mig, kändes inte alls bra. Men efter ca 5 ggr så fick jag till "rätta knycken" verkade det som och nu går det fint att
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 04:54Första simningen avklarad med dräkten. Fiskarna i Sigtunafjärden fick sig något att fundera på när en säl plötsligt dök upp. Jag tror dräkten sitter rätt men jag blev bra mycket tröttare i nacken av att simma med dräkt en utan. I vanliga fall känner jag i
Första simningen avklarad med dräkten. Fiskarna i Sigtunafjärden fick sig något att fundera på när en säl plötsligt dök upp. Jag tror dräkten sitter rätt men jag blev bra mycket tröttare i nacken av att simma med dräkt en utan. I vanliga fall känner jag i
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 06:18Om du blir trött i nacken så är det inte p.g.a. våtdräkten utan snarare att du är ovan att simma i öppet vatten. Du kanske lyfter för mycket på huvudet för att andas och se.
Om du blir trött i nacken så är det inte p.g.a. våtdräkten utan snarare att du är ovan att simma i öppet vatten. Du kanske lyfter för mycket på huvudet för att andas och se.
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 10:04det tar ett par veckors träning att vänja musklerna vid dräktsim. Särskilt i axlarna, tycker jag själv.
det tar ett par veckors träning att vänja musklerna vid dräktsim. Särskilt i axlarna, tycker jag själv.
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 16:17Förmodligen var det så att jag stack upp huvudet oftare för att kolla riktningen. Tidigare har jag aldrig behövt bekymra mig om det 🙂
Övade på att kolla riktning utan att ta onödigt mycket fart eller kraft för att göra det.
Förmodligen var det så att jag stack upp huvudet oftare för att kolla riktningen. Tidigare har jag aldrig behövt bekymra mig om det 🙂
Övade på att kolla riktning utan att ta onödigt mycket fart eller kraft för att göra det.
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 19:57Också just fått hem en Orca s2 MT. 179 cm lång och 77 kg med bröstvidd 98 cm. Men shit va svår att få på. Ingen hjälp hemma som kunde dra igen blitlåset så det får jag prova i kväll.
Skulle sedan försöka ta av mig den fort. Men det tog helt stopp över vad
Också just fått hem en Orca s2 MT. 179 cm lång och 77 kg med bröstvidd 98 cm. Men shit va svår att få på. Ingen hjälp hemma som kunde dra igen blitlåset så det får jag prova i kväll.
Skulle sedan försöka ta av mig den fort. Men det tog helt stopp över vad