Quote from Guest on 16 April 2009, 20:59Jag går lite i valet och kvalet.
Cykla Vättern på en schyst MTB med slicks eller på en racer modell äldre.
Någon som har några råd?Ifall jag väljer MTB någon som kan rekommendera lämpliga däck?
Jag går lite i valet och kvalet.
Cykla Vättern på en schyst MTB med slicks eller på en racer modell äldre.
Någon som har några råd?
Ifall jag väljer MTB någon som kan rekommendera lämpliga däck?
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 21:09Racer, absolut. Att den är gammal är inget problem, bara bromsarna funkar OK. Även om den är gammal så rullar den lätt och är gjord för att åka långt på landsväg med.
Racer, absolut. Att den är gammal är inget problem, bara bromsarna funkar OK. Även om den är gammal så rullar den lätt och är gjord för att åka långt på landsväg med.
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 21:26Köp ett par 26" triathlondäck , så kommer MTB´n rulla lätt.
Du kommer visserligen att ha taskig utväxling ....( Har själv kört 4 rundor på MTB, så det går (t+))
Köp ett par 26" triathlondäck , så kommer MTB´n rulla lätt.
Du kommer visserligen att ha taskig utväxling ....
( Har själv kört 4 rundor på MTB, så det går (t+))
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 23:39Vilken sitter du bäst på efter några timmar?
Vilken sitter du bäst på efter några timmar?
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 08:19bäst komfort på racern .
bäst komfort på racern .
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 09:50När du kör i klunga är det inte så väldigt stor skillnad mellan mtb och racer. Ligger du själv och trampar däremot så tar du väldigt mycket mer vind på mtb. Jag skulle tippa att skillnaden är runt 10% i motionsvätternfart.
Har du tränat tillräckligt lång
När du kör i klunga är det inte så väldigt stor skillnad mellan mtb och racer. Ligger du själv och trampar däremot så tar du väldigt mycket mer vind på mtb. Jag skulle tippa att skillnaden är runt 10% i motionsvätternfart.
Har du tränat tillräckligt lång