Quote from Guest on 11 April 2017, 16:56Har ett jättemärkligt beteende på min bakväxel som jag hoppas någon kan förklara. Kassetten är 11-delad och krans 1-8 + 10-11 fungerar helt perfekt MEN när jag använder krans 9 så uppstår ett missljud. Det låter ungefär som när växelläget är fel och kedja
Har ett jättemärkligt beteende på min bakväxel som jag hoppas någon kan förklara. Kassetten är 11-delad och krans 1-8 + 10-11 fungerar helt perfekt MEN när jag använder krans 9 så uppstår ett missljud. Det låter ungefär som när växelläget är fel och kedja
Quote from Funbeat user on 11 April 2017, 17:06Det kan vara värt att kontrollera att växelörat är rakt för om detta har böjt sig kan det få märkliga effekter på växlingen.
Det kan vara värt att kontrollera att växelörat är rakt för om detta har böjt sig kan det få märkliga effekter på växlingen.
Quote from Funbeat user on 12 April 2017, 13:40Ny eller gammal? Är den sliten eller har någon kugg som är böjd eller skadad? En böjd kugg kan man lätt fila till.
Ny eller gammal? Är den sliten eller har någon kugg som är böjd eller skadad? En böjd kugg kan man lätt fila till.
Quote from Funbeat user on 12 April 2017, 15:15@Lars: Den är ny. Har bara rullat ~100K. Ska plocka dän hjulet o syna kassetten för o se om jag hittar något som kan förklara missljudet.
@Lars: Den är ny. Har bara rullat ~100K. Ska plocka dän hjulet o syna kassetten för o se om jag hittar något som kan förklara missljudet.
Quote from Mikaela Lexén on 16 April 2017, 00:05Att cykeln är ny är ingen garanti för att växelörat är rakt,
dock så borde din cykelhandlare kunna fixa ditt problem åt dig på garantin.Har du köpt cykeln på nätet så kan säkert din lokala cykelreparatör kontrollera/fixa det.
Att cykeln är ny är ingen garanti för att växelörat är rakt,
dock så borde din cykelhandlare kunna fixa ditt problem åt dig på garantin.
Har du köpt cykeln på nätet så kan säkert din lokala cykelreparatör kontrollera/fixa det.