Quote from Guest on 12 April 2012, 09:39Hej!
Idagens lägge så har jag ultegra bakväxel och resten shimno 105.
Men nu är det så att jag vill byte till de ny shimano 105 sti 5700 istället för mina shimano 105 sti 5600.
Måste jag byta någon mer eller funkar det med de komponenterna jag har?
Hej!
Idagens lägge så har jag ultegra bakväxel och resten shimno 105.
Men nu är det så att jag vill byte till de ny shimano 105 sti 5700 istället för mina shimano 105 sti 5600.
Måste jag byta någon mer eller funkar det med de komponenterna jag har?
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 09:49Om båda är för 10-delat så ska det inte vara något problem. Men har du kollat anotomin så att du verkligen får något som är bättre?
Vet att det något år kom en ny modell av Dura Ace som proffsen ratade eftersom man inte satt lika bra med händerna på växel
Om båda är för 10-delat så ska det inte vara något problem. Men har du kollat anotomin så att du verkligen får något som är bättre?
Vet att det något år kom en ny modell av Dura Ace som proffsen ratade eftersom man inte satt lika bra med händerna på växel
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 10:46Om det är modellen med vajrarna innanför styrlindan du tänker byta till, så byt inte . Den gamla är mycket bättre !!!
Om det är modellen med vajrarna innanför styrlindan du tänker byta till, så byt inte . Den gamla är mycket bättre !!!
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 10:58Nisse varför är de gamla bättre?
Problemet är att mina 105 sti 5600 är gjort för tre delat i fram och jag har ju bara två delat så det smäller och lever när man byter växlar, fast att jag varit på min lokala cykelaffär och ställt i dem.
Nisse varför är de gamla bättre?
Problemet är att mina 105 sti 5600 är gjort för tre delat i fram och jag har ju bara två delat så det smäller och lever när man byter växlar, fast att jag varit på min lokala cykelaffär och ställt i dem.
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 12:27Funktionen är mycket sämre med vajrarna innaför styrlindan.
Mer motstånd, mer rörelse och sämre känsla.Jag tror att det går att justera/ ställa in så att det funkar även med tvådelat
Jag har båda versionena, den äldre är klart bättre,
Funktionen är mycket sämre med vajrarna innaför styrlindan.
Mer motstånd, mer rörelse och sämre känsla.
Jag tror att det går att justera/ ställa in så att det funkar även med tvådelat
Jag har båda versionena, den äldre är klart bättre,
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 12:56Mycket rassel blir det i alla fall.
Mycket rassel blir det i alla fall.
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 12:59Blablabla
Blablabla
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 13:01Det är nog i fall det går för sakta.
Det är nog i fall det går för sakta.
Quote from ellen olsson on 12 April 2012, 13:04Det ska vara ShimaNO för att få sämre funktion med vajrarna på rätt ställe under styrlindan...
Det ska vara ShimaNO för att få sämre funktion med vajrarna på rätt ställe under styrlindan...
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 13:08hehehe
hehehe