Quote from Guest on 15 July 2008, 10:52Jag har en Nishiki Cascade BILD:http://www.b-o-cykler.dk/Nishiki/N06_MTB_Cascade_Grey_Silk.jpg
Den har Shimano Deore LX-växlar.
Jag har inte cyklat mycket på den (50 mil) och absolut inte kört hårt. Växlarna krånglar och kedjan vill inte gå från mitten
Jag har en Nishiki Cascade BILD:http://www.b-o-cykler.dk/Nishiki/N06_MTB_Cascade_Grey_Silk.jpg
Den har Shimano Deore LX-växlar.
Jag har inte cyklat mycket på den (50 mil) och absolut inte kört hårt. Växlarna krånglar och kedjan vill inte gå från mitten
Quote from Camilla Höög on 15 July 2008, 11:02Deore LX är inte helt fy skam utan bör fungera bättre än så.
Du ska kunna växla medan du trampar men undvik full belastning om det går.Det låter som enkla problem vilket en cykelverkstad bör ordna på max ett par timmar.
Testa att justera själv. Här är t
Deore LX är inte helt fy skam utan bör fungera bättre än så.
Du ska kunna växla medan du trampar men undvik full belastning om det går.
Det låter som enkla problem vilket en cykelverkstad bör ordna på max ett par timmar.
Testa att justera själv. Här är t
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 11:10Det där är enkelt, förutsatt att allt är helt. Vajrarna blir lite längre när man börjar använda cykeln, skruva ut hylsan som sitter på växelhandtaget tills du kan växla upp på stor klingan. Håll på lite så får du snart koll på hur det funkar.
Det där är enkelt, förutsatt att allt är helt. Vajrarna blir lite längre när man börjar använda cykeln, skruva ut hylsan som sitter på växelhandtaget tills du kan växla upp på stor klingan. Håll på lite så får du snart koll på hur det funkar.
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 15:02ShimaNOs växelwirar har haft problem länge eftersom de är dåligt spunna och töjer sig lite.
Det har tydligen inte åtgärdats eller så är det billiga växelwirar som sitter på cykeln.
ShimaNOs växelwirar har haft problem länge eftersom de är dåligt spunna och töjer sig lite.
Det har tydligen inte åtgärdats eller så är det billiga växelwirar som sitter på cykeln.
Quote from Christer Heinbäck on 15 July 2008, 20:40Tack snälla för era svar. 🙂
Jag ska prova att skruva lite och se om det blir bättre.
Tack snälla för era svar. 🙂
Jag ska prova att skruva lite och se om det blir bättre.
Quote from Elisabeth Mosleth on 15 July 2008, 22:46>Den har Shimano Deore LX-växlar
Ser inga LX-komponenter på bilden, men det spelar ingen roll. En Nishiki i denna prisklassen fungerar garanterat bra förutsatt att växlarna fått en korrekt efterjustering, cirka tre-fyra veckor efter att man köpt cykeln. D
>Den har Shimano Deore LX-växlar
Ser inga LX-komponenter på bilden, men det spelar ingen roll. En Nishiki i denna prisklassen fungerar garanterat bra förutsatt att växlarna fått en korrekt efterjustering, cirka tre-fyra veckor efter att man köpt cykeln. D