Quote from Guest on 6 June 2011, 21:53Förra hösten bestämde jag mig för att köpa en racer som ett komplement till löpningen. Jag hade en budget på ca 5000 kr så jag var ganska begränsad men jag hittade en cykel på blocket. En Quintana Roo Tequilo blev det med shimano 105 och tempostyre.
Eft
Förra hösten bestämde jag mig för att köpa en racer som ett komplement till löpningen. Jag hade en budget på ca 5000 kr så jag var ganska begränsad men jag hittade en cykel på blocket. En Quintana Roo Tequilo blev det med shimano 105 och tempostyre.
Eft
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 22:03OT: Är du säker på att du skall ge upp efter bara några rundor?
Första gången jag testade clip-on så höll jag på att åka i diket, varje gång jag gjorde något med händerna så var det samma visa.
Med nya tempocykeln var det samma sak i början.
Efter ett p
OT: Är du säker på att du skall ge upp efter bara några rundor?
Första gången jag testade clip-on så höll jag på att åka i diket, varje gång jag gjorde något med händerna så var det samma visa.
Med nya tempocykeln var det samma sak i början.
Efter ett p
Quote from Håkan Öhling on 6 June 2011, 22:28Håller med Tord, ge det en ordentlig chans! Jag tyckte det var jättesvårt i början och fortfarande knepigt varje vår. Men jag skulle absolut inte vilja byta ut det!
Håller med Tord, ge det en ordentlig chans! Jag tyckte det var jättesvårt i början och fortfarande knepigt varje vår. Men jag skulle absolut inte vilja byta ut det!
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 22:33Kolla på ebay.com. Finns massvis på Tiagra/105.
(Jag har kört ca 50mil med tempocykel, nu helt stabilt. Stor skillnad på fart i uförsbackarna)
Kolla på ebay.com. Finns massvis på Tiagra/105.
(Jag har kört ca 50mil med tempocykel, nu helt stabilt. Stor skillnad på fart i uförsbackarna)
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 07:44Kolla även klubbarnas hemsidor under Köp o sälj.
Cyklister är ofta benägna att ha det senaste och byter ut när det kommer nyare med fler växlar etc. Prova även att höra med ECI som ligger i Björkhagen, om de har något bort-skruvat i en låda...
Kolla även klubbarnas hemsidor under Köp o sälj.
Cyklister är ofta benägna att ha det senaste och byter ut när det kommer nyare med fler växlar etc. Prova även att höra med ECI som ligger i Björkhagen, om de har något bort-skruvat i en låda...
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 10:58billigaste är väl att använda de växelreglage du har. Då kan du ju lätt ångra dig om du vill 😉
BILD:http://www.parktool.com/uploads/images/blog/repair_help/barendshift-648.jpg
Ett par bromshandtag är betydligt billigare än STI-reglage
http://www.chainrea
billigaste är väl att använda de växelreglage du har. Då kan du ju lätt ångra dig om du vill 😉
BILD:http://www.parktool.com/uploads/images/blog/repair_help/barendshift-648.jpg
Ett par bromshandtag är betydligt billigare än STI-reglage
http://www.chainrea
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 19:11Kan väl hålla med om att jag kanske skall ge det en chans till.... blir ett pass till helgen! Problemet är väl igentligen inte att jag tycker det blir vingligt utan mest bökigt att inte ha växelreglage tillsammans med bromsarna... men men jag ger det en c
Kan väl hålla med om att jag kanske skall ge det en chans till.... blir ett pass till helgen! Problemet är väl igentligen inte att jag tycker det blir vingligt utan mest bökigt att inte ha växelreglage tillsammans med bromsarna... men men jag ger det en c
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 22:40Du har ju inte direkt köpt en racer, du har köpt en tempocykel ?
Ska man inte köra tempo eller Triathlon är det mindre optimalt med tempocykel, kanske helt enkelt sälja den och köpa en racer istället ?, blir förmodligen billigare (och bättre) än att förs
Du har ju inte direkt köpt en racer, du har köpt en tempocykel ?
Ska man inte köra tempo eller Triathlon är det mindre optimalt med tempocykel, kanske helt enkelt sälja den och köpa en racer istället ?, blir förmodligen billigare (och bättre) än att förs
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 22:46Kanske en dum fråga, men frågar man inte får man inget veta!
Vad är en tempocykel? och vad skiljer mellan tempo och racer?
Kanske en dum fråga, men frågar man inte får man inget veta!
Vad är en tempocykel? och vad skiljer mellan tempo och racer?
Quote from Håkan Öhling on 7 June 2011, 22:58Micke, du bromsar i princip aldrig på landsväg. När det blir lite osäkert framöver (läs risk för broms), så går du upp och håller i handtagen där bromsarna sitter. Växla däremot gör man nästan hela tiden...
Micke, du bromsar i princip aldrig på landsväg. När det blir lite osäkert framöver (läs risk för broms), så går du upp och håller i handtagen där bromsarna sitter. Växla däremot gör man nästan hela tiden...