Quote from Guest on 31 July 2009, 17:45Välkommen att köra alla momenten i en Svensk klassiker i en enda tävling. Växjöklassikern bjuder på en mix av simning, cykling, rullskidor och löpning. Välj mellan den långa eller korta banan. Tävla individuellt eller i lag. Oavsett vilket är detta en kul
Välkommen att köra alla momenten i en Svensk klassiker i en enda tävling. Växjöklassikern bjuder på en mix av simning, cykling, rullskidor och löpning. Välj mellan den långa eller korta banan. Tävla individuellt eller i lag. Oavsett vilket är detta en kul
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 17:55Tjena får man använda inlines med stavar i stället för rullskidor?
Det kommer öppna upp för fler intresserade! 😉
Tjena får man använda inlines med stavar i stället för rullskidor?
Det kommer öppna upp för fler intresserade! 😉
Quote from ellen olsson on 31 July 2009, 19:57Nej. En stor del av poängen är att det ska vara likt En Svensk Klassiker, fast med 1/4 så långa distanser.
Nej. En stor del av poängen är att det ska vara likt En Svensk Klassiker, fast med 1/4 så långa distanser.
Quote from Funbeat user on 15 August 2009, 13:36Min första multisport-tävling!! Det ska bli jättespännande, och jag funderar en hel del på hur man gör växlingarna så smidiga som möjligt, vilka kläder man har på sig vid de olika momenten. Så, som jag tänker mig är att simma i korta löpartights och sport
Min första multisport-tävling!! Det ska bli jättespännande, och jag funderar en hel del på hur man gör växlingarna så smidiga som möjligt, vilka kläder man har på sig vid de olika momenten. Så, som jag tänker mig är att simma i korta löpartights och sport
Quote from ellen olsson on 15 August 2009, 13:46Tänk triathlon. Kör i samma kläder hela vägen med undantag för eventuell våtdräkt.
Tänk triathlon. Kör i samma kläder hela vägen med undantag för eventuell våtdräkt.
Quote from Funbeat user on 15 August 2009, 14:41Jag har aldrig kört triathlon heller, så min fråga hade varit likadan inför en sådan tävling. 😉 Och ingen våtdräkt har jag heller, men tror att jag överlever 375 m i Växjösjön utan sådan. Jag får väl ner och provbada i veckan, hehe!
Men inte kan man väl
Jag har aldrig kört triathlon heller, så min fråga hade varit likadan inför en sådan tävling. 😉 Och ingen våtdräkt har jag heller, men tror att jag överlever 375 m i Växjösjön utan sådan. Jag får väl ner och provbada i veckan, hehe!
Men inte kan man väl
Quote from ellen olsson on 15 August 2009, 15:27> Men inte kan man väl simma eller springa i cykelbyxor?
Jag tävlar alltid i cykelbyxor på triathlon. De flesta kör dock med särskilda triathlonbyxor. Jag tycker dock att de sitter för dåligt för att jag ska vilja cykla någon längre sträcka i dem.
Triat
> Men inte kan man väl simma eller springa i cykelbyxor?
Jag tävlar alltid i cykelbyxor på triathlon. De flesta kör dock med särskilda triathlonbyxor. Jag tycker dock att de sitter för dåligt för att jag ska vilja cykla någon längre sträcka i dem.
Triat
Quote from Funbeat user on 15 August 2009, 16:10Se där, en sådan nybörjare jag är! Jag trodde det skulle vara alltför obekvämt med cykelbyxornas stoppning under löp- och skidmomenten. Det kanske det i och för sig är, men man struntar i det när man grips av tävlingsfokus? 😀
Tack för tipsen! Om jag tyc
Se där, en sådan nybörjare jag är! Jag trodde det skulle vara alltför obekvämt med cykelbyxornas stoppning under löp- och skidmomenten. Det kanske det i och för sig är, men man struntar i det när man grips av tävlingsfokus? 😀
Tack för tipsen! Om jag tyc
Quote from Funbeat user on 15 August 2009, 16:12Ska du köra långa eller korta sträckan Louise?
Ju längre sträcka desto obekvämare att springa och åka skidor med cykelbyxor och desto obekvämare att cykla i löpartights.Jag har bara gjort en triathlon och det var på sprintdistans - 20 km cykel i löparti
Ska du köra långa eller korta sträckan Louise?
Ju längre sträcka desto obekvämare att springa och åka skidor med cykelbyxor och desto obekvämare att cykla i löpartights.
Jag har bara gjort en triathlon och det var på sprintdistans - 20 km cykel i löparti
Quote from ellen olsson on 15 August 2009, 16:23För skidmomentet så spelar det ingen roll vad du har på underkroppen. Det är i princip bara stakning.
I triathlon tävlar jag huvudsakligen på IM- och ½IM-distans. De enda plagg jag haft problem med har varit triathlonlinnen. Jag måste ha något med ärmar
För skidmomentet så spelar det ingen roll vad du har på underkroppen. Det är i princip bara stakning.
I triathlon tävlar jag huvudsakligen på IM- och ½IM-distans. De enda plagg jag haft problem med har varit triathlonlinnen. Jag måste ha något med ärmar