Quote from Guest on 22 June 2011, 17:35Köpte en ny cykel i vintras med compakt drevparti 34/50, Ultegrakomponenter. Det har hela tiden känts trögt att växla upp från 30- till 50-klingan.
Försökt justera, men det blev ännu värre, gjorde ont i fingerlederna efteråt. Så kan jag ju inte ha det.
Köpte en ny cykel i vintras med compakt drevparti 34/50, Ultegrakomponenter. Det har hela tiden känts trögt att växla upp från 30- till 50-klingan.
Försökt justera, men det blev ännu värre, gjorde ont i fingerlederna efteråt. Så kan jag ju inte ha det.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 17:45Jodå din cykelbutik kan säkert hjälpa dig med att se vad som är fel.
Det går ju inte lika lätt att växla fram som med den bakre växeln, så är det nog på dom flesta växelsystem, har du jämfört med någon annan cykel som har shimaNO växelsystem?
Jodå din cykelbutik kan säkert hjälpa dig med att se vad som är fel.
Det går ju inte lika lätt att växla fram som med den bakre växeln, så är det nog på dom flesta växelsystem, har du jämfört med någon annan cykel som har shimaNO växelsystem?
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 18:08Har en cykel med STX-RC (ShimaYES!?) växelsystem som fungerat felfritt i 14 år.
Har en cykel med STX-RC (ShimaYES!?) växelsystem som fungerat felfritt i 14 år.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 18:33Går växelföraren lätt om du bara drar i viren?
(Har alltid haft Shimano själv, aldrig haft problem, trodde att man skulle stava det så) 😉
(Har samma grejer som du har nu också)
Går växelföraren lätt om du bara drar i viren?
(Har alltid haft Shimano själv, aldrig haft problem, trodde att man skulle stava det så) 😉
(Har samma grejer som du har nu också)
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 18:36Låter som att det ligger i knip någonstans.
Låter som att det ligger i knip någonstans.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 20:14Börja med att göra rent och fetta in vajern så den löper lätt i höljet.
Edit: stavning
Börja med att göra rent och fetta in vajern så den löper lätt i höljet.
Edit: stavning
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 22:30Den kniper inte någonstans under lindningen?
Den kniper inte någonstans under lindningen?
Quote from Mikaela Lexén on 22 June 2011, 23:07Vajern för hårt spänd?
Den ska inte vara som en fiolsträng i "avspänt" läge på lilla klingan.
Vajern för hårt spänd?
Den ska inte vara som en fiolsträng i "avspänt" läge på lilla klingan.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 10:44Tänkte precis det Dennis skrev. Om wiren är spänd på lilla klingan så slacka den. Inställning av främre växelförare finns på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=ngm6dr-1na0
Tänkte precis det Dennis skrev. Om wiren är spänd på lilla klingan så slacka den. Inställning av främre växelförare finns på youtube
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 23:23Tagit till mig era råd. Cyklat en runda och det har blivit något bättre.
Firman har skrivit att jag får ringa till deras mekaniker för att få support.
Nu går vi in i helgfirandet och nästa vecka ska jag på semester, med min gamla beprövade cykel, så jag
Tagit till mig era råd. Cyklat en runda och det har blivit något bättre.
Firman har skrivit att jag får ringa till deras mekaniker för att få support.
Nu går vi in i helgfirandet och nästa vecka ska jag på semester, med min gamla beprövade cykel, så jag