Quote from Guest on 5 May 2011, 20:52Jag ska göra mitt första Triathlon i augusti och har precis börjat träna med växling från cykel till löpning. Får väldigt ont i vader och smalben efter någon kilometer. Brukar ni stretcha efter cyklingen eller sätta igång och springa direkt? Tips? Jag har
Jag ska göra mitt första Triathlon i augusti och har precis börjat träna med växling från cykel till löpning. Får väldigt ont i vader och smalben efter någon kilometer. Brukar ni stretcha efter cyklingen eller sätta igång och springa direkt? Tips? Jag har
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:02Det ÄR jobbigt, särskilt i början. Men du kan underlätta övergången om du:
1. Lugnar ner dig på slutet på cyklingen och kanske stretchar vaderna lite lätt när du rullar in mot bytet.
2. Springer iväg med kortare steg än vanligt.
Då tycker jag man slipper
Det ÄR jobbigt, särskilt i början. Men du kan underlätta övergången om du:
1. Lugnar ner dig på slutet på cyklingen och kanske stretchar vaderna lite lätt när du rullar in mot bytet.
2. Springer iväg med kortare steg än vanligt.
Då tycker jag man slipper
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:05Jag brukar öka kadensen upp emot 110 de sista kilometrarna på cyklingen för att mjölksyran i låren ska försvinna inför löpningen.
Visst stretching funkar också men det är nog lite mindre aktuellt på tävling.
Jag brukar öka kadensen upp emot 110 de sista kilometrarna på cyklingen för att mjölksyran i låren ska försvinna inför löpningen.
Visst stretching funkar också men det är nog lite mindre aktuellt på tävling.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 22:06du vänjer dig!
De första passen är tokjobbiga vid bytet från cykel till löpning (fast jag brukar tycka att första kilometern är värst) men efter några pass känns det mycket bättre!
du vänjer dig!
De första passen är tokjobbiga vid bytet från cykel till löpning (fast jag brukar tycka att första kilometern är värst) men efter några pass känns det mycket bättre!
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 07:14Tack för tipsen!
Tack för tipsen!