Quote from Guest on 14 January 2010, 21:27Håller ju som bäst på med förberedelserna inför mitt triathlonbygge så nu bombar jag er med frår!;)
Jag vill ha växlar både i pinnarna och i styret, är det möjligt att trolla till? Bockstyre blir det btw.
Bromsar finns det ju combo men växlar?Finns de
Håller ju som bäst på med förberedelserna inför mitt triathlonbygge så nu bombar jag er med frår!;)
Jag vill ha växlar både i pinnarna och i styret, är det möjligt att trolla till? Bockstyre blir det btw.
Bromsar finns det ju combo men växlar?
Finns de
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 21:37Har aldrig tänkt tanken, är väl van från första racern med ramväxel
Har aldrig tänkt tanken, är väl van från första racern med ramväxel
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 21:39Elektroniska Shimano?
Elektroniska Shimano?
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 23:29Lite väl dyrt va?
Lite väl dyrt va?
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 10:23Har tyvärr aldrig sett eller hört talas om ngn mekanisk växelgrupp utföra det du önskar.
Det gör däremot Shimano Dura-Ace Di2 men jag förstår att den gruppen ligger långt utanför budget eftersok den i sig, kostar lika mkt som en hyffsad komplett cykel med
Har tyvärr aldrig sett eller hört talas om ngn mekanisk växelgrupp utföra det du önskar.
Det gör däremot Shimano Dura-Ace Di2 men jag förstår att den gruppen ligger långt utanför budget eftersok den i sig, kostar lika mkt som en hyffsad komplett cykel med
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 16:58Valet av bockstyre gör jag pga att jag satsar på ultratriathlon på sikt och vill därför vara helt tvärsäker på att allt på cykeln är anpassat för långdistans. Mer variation på körställning är ett starkt argument och där vill jag även helst kunna utföra en
Valet av bockstyre gör jag pga att jag satsar på ultratriathlon på sikt och vill därför vara helt tvärsäker på att allt på cykeln är anpassat för långdistans. Mer variation på körställning är ett starkt argument och där vill jag även helst kunna utföra en
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 20:27Då hänger jag med i ditt resonemang. Ultradistans kräver ju endel...
Lycka till!
Då hänger jag med i ditt resonemang. Ultradistans kräver ju endel...
Lycka till!
Quote from Berit Bengtson on 16 January 2010, 10:30Manne . skrev:
> har nu efter en del funderande ändrat mig till Ribble´s Gran Fondo kolfiberramHar du provat ramen/cykeln själv?
Varflör jag undrar är att ramen verkar väldigt lik PedalForce RS2
http://www.pedalforce.com
PedalForce-ramarna har fått ett
Manne . skrev:
> har nu efter en del funderande ändrat mig till Ribble´s Gran Fondo kolfiberram
Har du provat ramen/cykeln själv?
Varflör jag undrar är att ramen verkar väldigt lik PedalForce RS2
http://www.pedalforce.com
PedalForce-ramarna har fått ett
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 10:56Onekligen är det stor likhet med flertalet av Ribbles och Pedalforces ramar, skillnaden är dock att Ribble kostar hälften och bara där är jag villig att chansa.
Jag har detta året på mig att prova ut rätt ram så jag känner mig ganska lugn.
Onekligen är det stor likhet med flertalet av Ribbles och Pedalforces ramar, skillnaden är dock att Ribble kostar hälften och bara där är jag villig att chansa.
Jag har detta året på mig att prova ut rätt ram så jag känner mig ganska lugn.
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 08:09Bara av nyfikenhet: hur ser din budget ut? Är det toksvårt att bygga själv? Hur mycket kan man tjäna på att göra det? Går i handlatankar och funderar på om det kan vara ett alternativ...
Bara av nyfikenhet: hur ser din budget ut? Är det toksvårt att bygga själv? Hur mycket kan man tjäna på att göra det? Går i handlatankar och funderar på om det kan vara ett alternativ...