Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVäxlingar-bra tips
You need to log in to create posts and topics.

12

Växlingarna! Vad ska man ha med sig för grejer? Vill ju helst ha så lite att tänka på som möjligt. Har försökt titta på hur ni andra gör på tävlingarna, inte alltid helt lätt att se.
Smarta tips och trix för snabbare växlingar mottages gärna.

Det finns gott om tips på youtube, exempelvis:

Kom ihåg att ha en väska/korg och handduk som du känner igen
och lätt kan hitta

Bra saker i transitionerna - i prioritetsordning:

* Reka växlingsområdet från sim in och cykel in så du vet hur det ser ut. Tänk bort alla cyklar och pinaler och hitta fasta föremå att lokalisera dig efter

* Arbeta metodiskt, snabbt, men utan stress. En

Funderar lite över klädseln? På sprint (alla 3st jag gjort i sommar) har man ju så lite som möjligt, har tävlingsdräkt, kör barfota och snabbsnörning så det är enkelt.
Tror dock jag behöver mer kläder på Tjörn som jag ska köra i helgen, känns som cyklin

Väskförbud?? Är det någon som vet vad som gäller på Stcokholm triathlon. Hade tänkt ha en väska eller påse med mina saker i. Speciellt nu när vädret inte ser ut att bli det bästa så vill man ju gärna ha sakerna torra när man börjar åtminstone. Några bra t

IKEA har plastlådor med lock.

Jag kan inte hitta något om väskförbud i Tävlings-PM för Tjörn, var fick du den informationen från?`
(Jag hinner ju inte svänga förbi IKEA...)

Nej, inget väskförbud på Tjörn, denna gång. Men det kan tydligen vara det på en del tävlingar, så det är bra att kolla upp innan.

Inget jag läst om för Stockholms Triathlon. Men bra idé att ha någon förvaring som även är vattentät. Hinner nog inte köpa något nytt men får finkamma hemmet efter något att förvara allt i.

Det är alltid tillåtet med ryggsäck inne på växlingsområdet på svenska tävlingar.

12