Quote from Guest on 23 July 2011, 00:40Garmin och Funbeat skiljer sig alltid i sammanräknad distans när jag skall läsa in ett nytt pass; alltså mellan de sammanlagda split-tiderna från Garmin och kartdistansen som genereras av Google Maps.
På senaste rundan avläste funbeat distansen som 5,74
Garmin och Funbeat skiljer sig alltid i sammanräknad distans när jag skall läsa in ett nytt pass; alltså mellan de sammanlagda split-tiderna från Garmin och kartdistansen som genereras av Google Maps.
På senaste rundan avläste funbeat distansen som 5,74
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 00:50Enligt en tidigare diskussion räknar Garmin distansen genom att interpolera mellan spårens punkter, och använder antagligen mer info. Google maps räknar så vitt jag vet raka sträckan mellan punkterna. Därav skillnaden.
Olle har aviserat att importen från
Enligt en tidigare diskussion räknar Garmin distansen genom att interpolera mellan spårens punkter, och använder antagligen mer info. Google maps räknar så vitt jag vet raka sträckan mellan punkterna. Därav skillnaden.
Olle har aviserat att importen från
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 00:51Om du ids vada igenom otidigheter och trams:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1035353
Om du ids vada igenom otidigheter och trams:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1035353
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 08:05Tack Magnus!
Det finns inget som gör mig så glad som ett rejält stycke information, så här på morgonkvisten.
Time to educate oneself.
Tack Magnus!
Det finns inget som gör mig så glad som ett rejält stycke information, så här på morgonkvisten.
Time to educate oneself.
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 09:48Som Magnus säger är nog Garmins skattning klart bättre. Jag brukar alltid "pilla lite" i intervalltiderna för att få klockans data istället för det den tar ifrån Google.
Som Magnus säger är nog Garmins skattning klart bättre. Jag brukar alltid "pilla lite" i intervalltiderna för att få klockans data istället för det den tar ifrån Google.