Quote from Guest on 21 February 2011, 08:56Märkte igår innan jag skulle sätta mig på trainern att något verkar snett eller vint på mitt bakhjul.
Om jag sätter fart på hjulet så att det snurrar fritt, rör sig kassetten fram och tillbaka i sidoriktningen, som att den sitter snett nånstans. Men jag
Märkte igår innan jag skulle sätta mig på trainern att något verkar snett eller vint på mitt bakhjul.
Om jag sätter fart på hjulet så att det snurrar fritt, rör sig kassetten fram och tillbaka i sidoriktningen, som att den sitter snett nånstans. Men jag
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 09:06Är det mycket rörelse i sidled så är troligtvis kassetten inte tillräckligt åtdragen eller så fattas en distans innerst.
Är det mycket rörelse i sidled så är troligtvis kassetten inte tillräckligt åtdragen eller så fattas en distans innerst.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 13:27På ett av mina hjulpar så är bodyn lite större så de går inte dra åt helt, letade upp en tunn bricka och la emellan hjul och kassett, då funkade det.
På ett av mina hjulpar så är bodyn lite större så de går inte dra åt helt, letade upp en tunn bricka och la emellan hjul och kassett, då funkade det.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 14:12Det ser ut som bodyn sitter löst, kolla det och kassetten. annars får du beställla en canyon... 😉
Det ser ut som bodyn sitter löst, kolla det och kassetten. annars får du beställla en canyon... 😉
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 14:40Precis som David är inne på så kan det saknas en tunn bricka som t.ex. alltid ska monteras innan man sätter dit en 10-delad shimanokassett på en normal shimanobody. Sedan kan det ju faktiskt också vara frihjulsbodyn som är lös, den brukar sitta med en stö
Precis som David är inne på så kan det saknas en tunn bricka som t.ex. alltid ska monteras innan man sätter dit en 10-delad shimanokassett på en normal shimanobody. Sedan kan det ju faktiskt också vara frihjulsbodyn som är lös, den brukar sitta med en stö
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 15:54Daniel
Buff (t+)
Daniel
Buff (t+)
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 22:20Brickan är där, ska prova att dra åt bodyn.
Tack!
Brickan är där, ska prova att dra åt bodyn.
Tack!
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 09:37Dalarna-Skåne 1-0! 😉
Dalarna-Skåne 1-0! 😉
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 13:43Ser inte vad det är för nav, här är en länk till en sprängskiss på ett ultegranav: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-6500-1679_v1_m56577569830611839.pdf
Om ditt nav övernsstämmer med detta är då bulten (14
Ser inte vad det är för nav, här är en länk till en sprängskiss på ett ultegranav: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-6500-1679_v1_m56577569830611839.pdf
Om ditt nav övernsstämmer med detta är då bulten (14
Quote from Johan Lindhoff on 22 February 2011, 20:37Gissar på att det är lagren i bodyn (frihjulsmekanismen) som är lite sneda, Wobblar det även när du trampar?
Gissar på att det är lagren i bodyn (frihjulsmekanismen) som är lite sneda, Wobblar det även när du trampar?