Quote from Guest on 7 January 2011, 15:01Om man tittar på sin pulskurva i garmin training center och väljer att visa pulszoner samtidigt, så finns det 5 zoner..det är väl rätt vanligt förekommande uppdelning, pulszon 1-5.
Går man in under fliken "totaler" finns det däremot zon6, zon7 osv, upp
Om man tittar på sin pulskurva i garmin training center och väljer att visa pulszoner samtidigt, så finns det 5 zoner..det är väl rätt vanligt förekommande uppdelning, pulszon 1-5.
Går man in under fliken "totaler" finns det däremot zon6, zon7 osv, upp
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 15:11Det är inte hastighetszoner du tittar på? Har för mig det finns 10 zoner för hastighet i GC.
Det är inte hastighetszoner du tittar på? Har för mig det finns 10 zoner för hastighet i GC.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 15:23Hmm..det kanske är det det är då..hittar ingen närmare förklaring för av zonerna eg är..
Har bara tränat inomhus(utan GPS -således ingen hastighetsinfo)
och gått promenader utomhus med klockan ännu..och det går ju inte så fasligt fort...Kanske kan det
Hmm..det kanske är det det är då..hittar ingen närmare förklaring för av zonerna eg är..
Har bara tränat inomhus(utan GPS -således ingen hastighetsinfo)
och gått promenader utomhus med klockan ännu..och det går ju inte så fasligt fort...
Kanske kan det
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 16:06Borgskalan
http://sv.wikipedia.org/wiki/Borgskalan
Borgskalan
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 18:37hm..jag förstår inte riktigt vad du menar?
hm..jag förstår inte riktigt vad du menar?
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 20:18inte jag häller.
Snabbläste och trodde du menade när man registrerar ett pass på FB. Då kan man skriva in hur ansträngande ett pass har varit.
inte jag häller.
Snabbläste och trodde du menade när man registrerar ett pass på FB. Då kan man skriva in hur ansträngande ett pass har varit.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 20:50GTC delar in pulsen i 5 zoner och hastigheten i 10, så den tid som visas i zonerna är alltså hur länge du sammanlagt har gått/sprungit i de olika hastigheterna.
GTC delar in pulsen i 5 zoner och hastigheten i 10, så den tid som visas i zonerna är alltså hur länge du sammanlagt har gått/sprungit i de olika hastigheterna.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 20:42.. och "hastighetsmätningen" med GPS är rätt svajig, så även om du går så kan den sticka både upp och ner under kortare perioder. Min egen helt ovetenskapliga erfarenhet är att det krävs åtminstone ett par hundra meter för att få en vettig snitthastighet
.. och "hastighetsmätningen" med GPS är rätt svajig, så även om du går så kan den sticka både upp och ner under kortare perioder. Min egen helt ovetenskapliga erfarenhet är att det krävs åtminstone ett par hundra meter för att få en vettig snitthastighet