Quote from Guest on 5 May 2008, 07:51Som nybliven racercyklist, vad behöver man i klädväg vid de olika årstiderna? Exempelvis har jag nu en vind- och regnjacka som är ganska tät som funkar bra hittills även om det inte regnar men nu när det blir varmare utan att vara hett, vad har man då? Tr
Som nybliven racercyklist, vad behöver man i klädväg vid de olika årstiderna? Exempelvis har jag nu en vind- och regnjacka som är ganska tät som funkar bra hittills även om det inte regnar men nu när det blir varmare utan att vara hett, vad har man då? Tr
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 08:01Vindväst!
Lösa knä o ärmar.
Funkis undertröja med vindmaterial på framsidan.
Skoöverdrag i lycra om du har luftiga cykelskor.
Buff till skallen.Cykeltröja är självklar!
Vindväst!
Lösa knä o ärmar.
Funkis undertröja med vindmaterial på framsidan.
Skoöverdrag i lycra om du har luftiga cykelskor.
Buff till skallen.
Cykeltröja är självklar!
Quote from Camilla Höög on 5 May 2008, 08:36Grundutrustning: Cykelbyxor (korta ben), cykelstrumpor, cykeltröja, cykelglasögon, hjälm, cykelhandskar (både kort- och långfingrade), benvärmare, armvärmare, skoöverdrag, hjälmmössa/buff, vindjacka, regnjacka.
Extra vid svalare dagar: underställströja,
Grundutrustning: Cykelbyxor (korta ben), cykelstrumpor, cykeltröja, cykelglasögon, hjälm, cykelhandskar (både kort- och långfingrade), benvärmare, armvärmare, skoöverdrag, hjälmmössa/buff, vindjacka, regnjacka.
Extra vid svalare dagar: underställströja,
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 08:52Jag har klarat mig rätt bra med ett craftunderställ, cykelbyxor och ett hårband från HM hittills! Men glasögon är ett måste!
Iof ser jag ut som hej kom och hjälp mig, men det hör väl till som nybörjare!
Nästa sak på inköpslistan är en cykeltröja så man f
Jag har klarat mig rätt bra med ett craftunderställ, cykelbyxor och ett hårband från HM hittills! Men glasögon är ett måste!
Iof ser jag ut som hej kom och hjälp mig, men det hör väl till som nybörjare!
Nästa sak på inköpslistan är en cykeltröja så man f
Quote from Jonas Täng on 5 May 2008, 09:03Man behöver inte en massa specialsaker. Säkert har du redan en del användbart i garderoben. Men skor och hjälm måste man ju ha! Och glasögon särskilt nu när det börjar bli flygfän i luften.
Och det blir bekvämare med cykelbyxor (fast jag föredrar triathl
Man behöver inte en massa specialsaker. Säkert har du redan en del användbart i garderoben. Men skor och hjälm måste man ju ha! Och glasögon särskilt nu när det börjar bli flygfän i luften.
Och det blir bekvämare med cykelbyxor (fast jag föredrar triathl
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 09:05Lösa KNÄ o ärmar är praktiskt och tar lite plats.
Lösa KNÄ o ärmar är praktiskt och tar lite plats.
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 09:08Proteser? Ja, det tar plats.
Proteser? Ja, det tar plats.
Quote from Bengt Askerfelt on 5 May 2008, 09:17En vindjacka med löstagbara ärmar vore kanske bra då?
En vindjacka med löstagbara ärmar vore kanske bra då?
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 09:20Vindjackor har lite Spinnakerform utan köp en vindväst med nätrygg som ventilerar.
Cykelkläder skall sitta tight.
Vindjackor har lite Spinnakerform utan köp en vindväst med nätrygg som ventilerar.
Cykelkläder skall sitta tight.
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 10:37Hitta lite grejjer...
http://www.cykloteket.se/CM.aspx?CMID=4
Kläder då det är kallare.Jag är ju ganska färsk med cykeln och åker bara än så länge fram och tillbaka till jobbet. Men jag köpte lite grejjer som var kanon enligt mig.
Långa byxor. Kanon p
Hitta lite grejjer...
http://www.cykloteket.se/CM.aspx?CMID=4
Kläder då det är kallare.
Jag är ju ganska färsk med cykeln och åker bara än så länge fram och tillbaka till jobbet. Men jag köpte lite grejjer som var kanon enligt mig.
Långa byxor. Kanon p