Quote from Guest on 21 May 2009, 09:27Jag fick en hastig och mindre lustig punktering häromdagen. När jag dissikerade eländet såg jag att det inte var något skrot som trängt igenom utifrån. Det ser ut som att hålet uppstått genom nötning strax bredvid ventilen. På andra sidan finns likadana t
Jag fick en hastig och mindre lustig punktering häromdagen. När jag dissikerade eländet såg jag att det inte var något skrot som trängt igenom utifrån. Det ser ut som att hålet uppstått genom nötning strax bredvid ventilen. På andra sidan finns likadana t
Quote from ellen olsson on 21 May 2009, 09:37Skaffa vettiga fälgband! Velox is the shit!
Skaffa vettiga fälgband! Velox is the shit!
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 10:30Slangen har rört sig i däcket, men inte ventilen av förklarliga själ. Byt ut allt och börja om.
Slangen har rört sig i däcket, men inte ventilen av förklarliga själ. Byt ut allt och börja om.
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 11:31Jag har faktiskt fått en lite liknande punktering. Mina hjul är helt nya (Mavic Ksyrium SL). Gissade själv på att det kunde vara avsaknaden av den lilla gängade ringen som ofta sitter på ventilen som var orsaken. Borde ju vara en liten risk att partiklar
Jag har faktiskt fått en lite liknande punktering. Mina hjul är helt nya (Mavic Ksyrium SL). Gissade själv på att det kunde vara avsaknaden av den lilla gängade ringen som ofta sitter på ventilen som var orsaken. Borde ju vara en liten risk att partiklar
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 21:30Drygt 8 kilos tryck och slangen glider omkring?
Nåja, nya slangen sitter i, men det blir nog till att öppna och inspektera om några veckor.
Drygt 8 kilos tryck och slangen glider omkring?
Nåja, nya slangen sitter i, men det blir nog till att öppna och inspektera om några veckor.
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 12:54Kan det vara lite slappare ekrar just vid ventilen så att fälgen rör sig radiellt en aning för varje varv?
Högaktningsfullt
Hans B
Kan det vara lite slappare ekrar just vid ventilen så att fälgen rör sig radiellt en aning för varje varv?
Högaktningsfullt
Hans B
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 18:08Jag fick samma typ av punktering på racern just efter att jag hade köpt den. Först på framdäcket och efter en tid också på bakdäcket. Slangen var nött just vid ventilen.
Det var ganska tunna slangar som satt på och jag satte dit lite tjockare plus att ja
Jag fick samma typ av punktering på racern just efter att jag hade köpt den. Först på framdäcket och efter en tid också på bakdäcket. Slangen var nött just vid ventilen.
Det var ganska tunna slangar som satt på och jag satte dit lite tjockare plus att ja
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 20:14Jag satt med cykeln bakom mej på jobbet när precis samma sak hände mej pf... 2sekunder och sen - pfffffffff Trodde det spökade när den fick punka efter 3 timmars parkering, race 28 slang med Ksyrium Elite fälgar.
Visade sej vara avskavd vid ventilen, har
Jag satt med cykeln bakom mej på jobbet när precis samma sak hände mej pf... 2sekunder och sen - pfffffffff Trodde det spökade när den fick punka efter 3 timmars parkering, race 28 slang med Ksyrium Elite fälgar.
Visade sej vara avskavd vid ventilen, har