Quote from Guest on 3 September 2012, 09:26Efter cyklat ett litet lopp så upptäckte man snabbt att det finns många olika hojar i olika prisklasser. Som ägare av en Cylocross för 12 - 14 tkr kändes det inte som man hade nått toppen på priskurvan.
Frågan
Vad skiljer en racer för 10 , 15 , 20 oc
Efter cyklat ett litet lopp så upptäckte man snabbt att det finns många olika hojar i olika prisklasser. Som ägare av en Cylocross för 12 - 14 tkr kändes det inte som man hade nått toppen på priskurvan.
Frågan
Vad skiljer en racer för 10 , 15 , 20 oc
Quote from Rasmus Olsson on 3 September 2012, 09:36Hur långt är ett snöre?
Vad är dina ambitioner? Vad vill du med din cykling?
Utan mer kött på benen kommer svaren variera mellan 1000 kronor och 100 000 kronor.
Hur långt är ett snöre?
Vad är dina ambitioner? Vad vill du med din cykling?
Utan mer kött på benen kommer svaren variera mellan 1000 kronor och 100 000 kronor.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 11:53"Vad skiljer en racer för 10 , 15 , 20 och 25 tkr och var kan man säga är en lämplig prisklass för en hoj som man kan ha i många år."
Vad som skiljer tekniskt är ju inte så svårt att säga. Det bara att läsa specifikationerna.
Men att säga vad som är läm
"Vad skiljer en racer för 10 , 15 , 20 och 25 tkr och var kan man säga är en lämplig prisklass för en hoj som man kan ha i många år."
Vad som skiljer tekniskt är ju inte så svårt att säga. Det bara att läsa specifikationerna.
Men att säga vad som är läm
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 12:29Ett köp hos CykelCity, till exempel, resulterar aldrig i skräp. De säljer inte dåliga cyklar. Så man kan, på sätt och vis, ta deras billigaste cykel som det lägsta priset. Just nu är det ett par kronor under 10.000 men när det inte är rea, så ligger den c
Ett köp hos CykelCity, till exempel, resulterar aldrig i skräp. De säljer inte dåliga cyklar. Så man kan, på sätt och vis, ta deras billigaste cykel som det lägsta priset. Just nu är det ett par kronor under 10.000 men när det inte är rea, så ligger den c
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 12:46Jo längden på snöret hade jag tänkt mej så här.
Om man nu kört ett par lopp och cyklar några hundra mil per år, dvs en motionär så finns det en uppsjö med prylar.
Vilken prisnivå hamnar man ungefär på om man vill ha en bra cykel för att köra lite lopp o
Jo längden på snöret hade jag tänkt mej så här.
Om man nu kört ett par lopp och cyklar några hundra mil per år, dvs en motionär så finns det en uppsjö med prylar.
Vilken prisnivå hamnar man ungefär på om man vill ha en bra cykel för att köra lite lopp o
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 12:52Frågan har ju varit uppe tidigare, tycker mig minnas att svaret var typ:
Upp till x SEK får du vad du betalar för tämligen linjärt, därefter avtar marginalnyttan av ytterligare pengar. Exakt var x ligger kommer jag inte ihåg, beror ju också på ev reor där
Frågan har ju varit uppe tidigare, tycker mig minnas att svaret var typ:
Upp till x SEK får du vad du betalar för tämligen linjärt, därefter avtar marginalnyttan av ytterligare pengar. Exakt var x ligger kommer jag inte ihåg, beror ju också på ev reor där
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 13:08Enkelt uttryckt så skiljer hjulen. Du märker inte så stor skillnad på en ram för 5000 eller 25000 om du inte tävlar.
Enkelt uttryckt så skiljer hjulen. Du märker inte så stor skillnad på en ram för 5000 eller 25000 om du inte tävlar.
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 21:17Jag upplever att värdet x är ca 20000. Jag menar också att även en motionär märker stora skilnader på olika ramar. Åkupplevelsen förändras mycket när vinklar ändras (för en given storlek), däremot kanske man inte märker så stor skilnad mellan olika legeri
Jag upplever att värdet x är ca 20000. Jag menar också att även en motionär märker stora skilnader på olika ramar. Åkupplevelsen förändras mycket när vinklar ändras (för en given storlek), däremot kanske man inte märker så stor skilnad mellan olika legeri
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 20:18Håller för att den största skillnaden får du ut av hjulen som nämnts tidigare i tråden. Skulle du sätta ett par superlätta "protour" hjul i kolfiber/ med fina tubdäck, skulle din cx kännas mycket mer som en toppracer än om du köpte en fin ram med snik-hju
Håller för att den största skillnaden får du ut av hjulen som nämnts tidigare i tråden. Skulle du sätta ett par superlätta "protour" hjul i kolfiber/ med fina tubdäck, skulle din cx kännas mycket mer som en toppracer än om du köpte en fin ram med snik-hju