Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej.

Dags för ny sulor till LV hojen (och kanske även till tri hojen). Har innan haft GP4000S som lite favoriter. Kanske blir sådana igen men om det finns något annat roligt kanske man kan prova det?

Däcken skall givetvis vara både snabba, bekväma lätta

Veloflex Record.

Hur breda däck vill du ha?
23, 25 eller 28mm?
Hur mkt punkteringsskydd behöver du?

Jag gillar Vittoria Open Corsa Evo CX i 25mm-utförande, de känns riktigt bra.
Men de är känsliga och man bör inte använda dem för tidigt på våren, dvs innan vägarna är sop

Håkan C, då går de däcken bort fram till september, för det är då ungefär som det är nästan färdigsopat i Stockholm.

Har ingen bred erfarenhet, men är grymt nöjd med Michelin Pro3Race. Faller kanske på "billigt", men inte så dyra på Bikebuster.

Kanske Pro3 Grip Race är bättre på osopade vägar, nån som provat?

Bruce:
Det räcker till mitten på Maj på de vägar jag cyklar på-
Men även det är onödigt sent.

Anders:
Jag har haft Pro3Race och jag tyckte sämre om dem än både GP4000S och Vittoria Open Corsa Evo CX.
Däremot tycket jag bättre om den tidigare generationen

Såg att det finns Michelin Pro4Race numera, har inte testat.

GP4000S har jag provat men inte Vittoria-varianten, får väl bli dem nästa gång! Men mina Pro3race verkar faktiskt inte alls särskilt känsliga ...

Ledsen om jag snor denna tråd lite grann... men jag har riktig punkteringsfobi och funderar på att köpa Continental GatorSkin eller liknande. Vilka är nackdelarna med dessa jämfört med snabbare däck? Funkar de som VR-däck?

För att konfundera TS lite mer så kan jag säga att jag gillar Pro3race mycket bättre än GP4000S. Open Corsa EvoCX klassar jag någonstans däremellan fast de har jag inte kört lika mycket på.

Men det är alltså en personlig "smak", precis som i så mycket an

12