Quote from Guest on 14 September 2012, 09:04En eker gick av på framhjulet i går när jag var på väg hem från jobb. Ca 1 mil kvar när det hände och blev plötsligt väldig osäker på hur mycket ett hjul tåler egentligen..
Vad gör ni i en sådan situation?
Går hem?
cyklar på som vanligt?själv blev jag o
En eker gick av på framhjulet i går när jag var på väg hem från jobb. Ca 1 mil kvar när det hände och blev plötsligt väldig osäker på hur mycket ett hjul tåler egentligen..
Vad gör ni i en sådan situation?
Går hem?
cyklar på som vanligt?
själv blev jag o
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 09:14Jag tycker du gjorde helt rätt. 🙂
Jag tycker du gjorde helt rätt. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 10:38En bakeker small av (förvisso på en MTB) men då jag trodde det var en sten som slagit upp så fortsatte jag köra på för fullt och upptäckte först efter hemkomsten att hjulet hade slagit sig (runt 7-8 mm vobbel). Lämnade in hjulet på verkstad för uppriktnin
En bakeker small av (förvisso på en MTB) men då jag trodde det var en sten som slagit upp så fortsatte jag köra på för fullt och upptäckte först efter hemkomsten att hjulet hade slagit sig (runt 7-8 mm vobbel). Lämnade in hjulet på verkstad för uppriktnin
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 12:52Beror lite på vad det är för hjul, men jag hade nog gjort ungefär likadant. Det brukar visa sig ganska snart hur mycket fälgen rör på sig. På min pendlarcykel har jag kört med en trasig eker ett par dagar.
Beror lite på vad det är för hjul, men jag hade nog gjort ungefär likadant. Det brukar visa sig ganska snart hur mycket fälgen rör på sig. På min pendlarcykel har jag kört med en trasig eker ett par dagar.
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 20:00Jag tycker också att du gjorde rätt, bättre att vara försiktig speciellt med så få ekrar.
Jag tycker också att du gjorde rätt, bättre att vara försiktig speciellt med så få ekrar.
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 20:02Dåligt byggda hjul slår sig mer.
Dåligt byggda hjul slår sig mer.
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 20:28Hjul med få ekrar, hur välbyggda de är, kommer att slå sig.
Vill du tappa en eker och leva på att välbyggda hjul slår sig mindre, så bör du satsa på 32 ekrar, inte 16.
Jag hade gjort som trådskaparen.
Hjul med få ekrar, hur välbyggda de är, kommer att slå sig.
Vill du tappa en eker och leva på att välbyggda hjul slår sig mindre, så bör du satsa på 32 ekrar, inte 16.
Jag hade gjort som trådskaparen.