Quote from Guest on 10 January 2008, 15:45Hejsan,
Jag tränar en del på min trainer och har ett par funderingar som någon kanske kan svara på. Jag försöker köra en del intervaller (med pulsklocka) och intervallerna består ju i att pulsen varierar.
Har det någon betydelse om man ökar pulsen geno
Hejsan,
Jag tränar en del på min trainer och har ett par funderingar som någon kanske kan svara på. Jag försöker köra en del intervaller (med pulsklocka) och intervallerna består ju i att pulsen varierar.
Har det någon betydelse om man ökar pulsen geno
Quote from Funbeat user on 10 January 2008, 15:55Hej Jari.
"Har det någon betydelse om man ökar pulsen genom att öka motståndet på trainern, eller om man bibehåller motståndet men ökar kadensen?"
Ja det påverkar vilken typ av muskler du bygger "Röda" eller "vita" bruka dom slarvigt kallas.
"Jag bruk
Hej Jari.
"Har det någon betydelse om man ökar pulsen genom att öka motståndet på trainern, eller om man bibehåller motståndet men ökar kadensen?"
Ja det påverkar vilken typ av muskler du bygger "Röda" eller "vita" bruka dom slarvigt kallas.
"Jag bruk
Quote from Funbeat user on 10 January 2008, 16:05Ska köpa trainer i helgen efter mycket funderande. Allt för att på något sätt förbereda mig inför VR08.
Hur använder jag tiden på den på bästa sätt????Ha dé
Ska köpa trainer i helgen efter mycket funderande. Allt för att på något sätt förbereda mig inför VR08.
Hur använder jag tiden på den på bästa sätt????
Ha dé
Quote from Fredrik Närenfors on 10 January 2008, 20:09Jari.
Resultatet av en intervall är mer beroende på hur långa intervallerna är och hur lång vila du har emellan dem.
Däremot så kan man säga att din lokala kondition, benmusklerna, utvecklas mer vid låg kadens och din centrala kondition, hjärta lungor, u
Jari.
Resultatet av en intervall är mer beroende på hur långa intervallerna är och hur lång vila du har emellan dem.
Däremot så kan man säga att din lokala kondition, benmusklerna, utvecklas mer vid låg kadens och din centrala kondition, hjärta lungor, u
Quote from Mattias Johansson on 10 January 2008, 21:40Skall du träna för VR så skall du köra långa och lugna pass. Låt kroppen främst bygga kapilärer samt vänja senor och ligament under vintern istället för kondition.
Cykla lugnt/medeltempo till en film i minst en timmes pass är mitt råd. När vintern är över
Skall du träna för VR så skall du köra långa och lugna pass. Låt kroppen främst bygga kapilärer samt vänja senor och ligament under vintern istället för kondition.
Cykla lugnt/medeltempo till en film i minst en timmes pass är mitt råd. När vintern är över