Quote from Guest on 13 June 2010, 23:11Ska simma Vansbro 3 km. Hade tänkt crawla. Skulle denna funka? Tyckte priset var mkt bra!! Har sedan tidigare en "riktig" våtdräkt, men den är tyvärr för tjock för att simma långt i.
Tacksam för alla åsikter.http://www.vatdrakt.com/docs/1_12_3_scout%2
Ska simma Vansbro 3 km. Hade tänkt crawla. Skulle denna funka? Tyckte priset var mkt bra!! Har sedan tidigare en "riktig" våtdräkt, men den är tyvärr för tjock för att simma långt i.
Tacksam för alla åsikter.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 23:21hej Linda, jag simmade både halvVansbro & Vansbrosim förra året - i något liknande ( bröstsim) & det fungerade bra.
LYCKA TILL!
hej Linda, jag simmade både halvVansbro & Vansbrosim förra året - i något liknande ( bröstsim) & det fungerade bra.
LYCKA TILL!
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 11:14jag skulle kolla på hur täjt man kan få den runt halsen.
Om det sitter lös kommer den dräkt att bara fyller med vatten och du kommer att väga ca 10kg mer.
en simkompis till mig hade en sådan i 2007 och vi kallade honom för sponge bob 😉
jag skulle kolla på hur täjt man kan få den runt halsen.
Om det sitter lös kommer den dräkt att bara fyller med vatten och du kommer att väga ca 10kg mer.
en simkompis till mig hade en sådan i 2007 och vi kallade honom för sponge bob 😉
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 12:09Har du möjlighet att prova? Kolla som sagt att den sitter tajt (men inte stryper) i halsen. Eftersom du ska crawla skulle jag annars rekommendera en lång dräkt (gjord för simning eller en max 3mm tjock om den är gjord för windsurfing/dykning) istället för
Har du möjlighet att prova? Kolla som sagt att den sitter tajt (men inte stryper) i halsen. Eftersom du ska crawla skulle jag annars rekommendera en lång dräkt (gjord för simning eller en max 3mm tjock om den är gjord för windsurfing/dykning) istället för
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 17:57Linda: Det var ganska många i fjol som hade denna
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147454056Har simmat i en sådan två år i rad på Vansbro, så jag vet dun funkar mot kyla. Dock vet jag inte hur den är med flytkraft och annat.
Edit: Flyt
Linda: Det var ganska många i fjol som hade denna
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147454056
Har simmat i en sådan två år i rad på Vansbro, så jag vet dun funkar mot kyla. Dock vet jag inte hur den är med flytkraft och annat.
Edit: Flyt
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 19:25Viktigt att våtdräkten sitter riktigt tajt, så du inte får in litervis med vatten i dräkten. Går det lätt att komma i så är den för stor, du ska få kämpa lite. Simmade Vansbro i en Claes Olsson 3/4-lång våtdräkt 2006 och har använt den på Borås-klassikern
Viktigt att våtdräkten sitter riktigt tajt, så du inte får in litervis med vatten i dräkten. Går det lätt att komma i så är den för stor, du ska få kämpa lite. Simmade Vansbro i en Claes Olsson 3/4-lång våtdräkt 2006 och har använt den på Borås-klassikern
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 20:06Underbart med all er hjälp! Förstår att det är många som simmar i lång dräkt vid crawl. Varför? Någon speciell anledning.
Underbart med all er hjälp! Förstår att det är många som simmar i lång dräkt vid crawl. Varför? Någon speciell anledning.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 20:55du få mer balans i kroppen om du simma crawl i en hel dräkt.
om du simma bröst i en hel dräkt risken är att du få inte ben under vatten yta för en kraft fula bentag.
du få mer balans i kroppen om du simma crawl i en hel dräkt.
om du simma bröst i en hel dräkt risken är att du få inte ben under vatten yta för en kraft fula bentag.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 21:13TACK! Ska bli grymt kul!
TACK! Ska bli grymt kul!
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 23:14köp våtdräkt av en dykfirma, det har större utbud och mer kunskap. Visst det e lite dyrare men det har man igen! Simma med en hel som inte är tjockare än max 3mm. Många görs med neoprenmaterial i ben och armar och med glidskin* på rygg/bröst i 2,5mm. Dess
köp våtdräkt av en dykfirma, det har större utbud och mer kunskap. Visst det e lite dyrare men det har man igen! Simma med en hel som inte är tjockare än max 3mm. Många görs med neoprenmaterial i ben och armar och med glidskin* på rygg/bröst i 2,5mm. Dess