Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hittade nedanstående notis i dagens DN. Kanske ett bra tillfälle att få en klar bild av vad som är på gång, ställa politikerna mot väggen, komma med egna konkreta förslag eller bara gå dit och lyssna.

Utfrågning och debatt 26 augusti 18.00-20.30
ABF-huse

Tidningen Kadens intervjuar företrädare från de sju största partierna om deras inställning till cykelfrågor. Fantastiskt nog är alla sju enormt välinställda till cykling, de vill göra allt i sin makt för att underlätta för cyklister i trafiken och alla cy

Jag uppfattade det som att politikerna i Kadens alla var välvilliga till cykling i Stockholm, men att det mest var tomma ord och att de inte hade något konkret att komma med.

Eller har jag faktiskt missat nåt väsentligt som stod? 🙂

Nej, jag tror bara du missade ironin i mitt första stycke! 🙂

> de vill göra allt i sin makt för att underlätta för cyklister i trafiken

Jag tvivlar inte ett ögonblick på deras avsikter.

Men det är bara bevis på att de är, i själva verket, fullständigt maktlösa.

Oavsett vem som vinner så kommer det inte hände mer eller mindre. Jo kanske mindre.

Men vill man ha mer cyklister i stan då?

Jag cyklar ju varje dag och det är skönare när alla "sommarcyklister" som vinglar över hela cykelbanan så det är omöjligt att köra om är borta.

Som cyklist önskar jag helst att jag fick ha min cykling ifred från politisk (och andras) styrning. Det behövs inte mer politik i min cykelvärld, det behövs möjligen mer frihet att utöva min cykling.

Tomas: Om det bara var du som cyklade skulle staden inte satsa på cykelbanor och annat över huvud taget. Man får ta det onda med det goda, förhoppningsvis leder den stora mängden cyklister till nya lösningar.

Cyklar några gånger per år från Tegelbacken t

Nån som var där? Yttrades något av substans?

12