Quote from Guest on 18 April 2012, 20:21Jag ska springa Springcross på lördag och vill under en timme på 12 km ("guldmedalj" 🙂 ).
Jag har fotpod, men jag har så många skor och jag tror att för de jag ska ha på lördag (X-Talon 212) så blir det en glädjemätare vad gäller momentantempo. Inte s
Jag ska springa Springcross på lördag och vill under en timme på 12 km ("guldmedalj" 🙂 ).
Jag har fotpod, men jag har så många skor och jag tror att för de jag ska ha på lördag (X-Talon 212) så blir det en glädjemätare vad gäller momentantempo. Inte s
Quote from Christer Berg on 18 April 2012, 20:31Om du använder fotpodden för att mäta tempot så lär den även mäta distans och då kvittar det vilka datafält du än visar eftersom indatan inte är kalibrerad.
Hade det problemet själv eftersom min podd mätte fel på distans när du sprang i andra tempon än d
Om du använder fotpodden för att mäta tempot så lär den även mäta distans och då kvittar det vilka datafält du än visar eftersom indatan inte är kalibrerad.
Hade det problemet själv eftersom min podd mätte fel på distans när du sprang i andra tempon än d
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 21:32Svensk eller engelsk display?
Svensk eller engelsk display?
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 22:07Köp en klocka med inbyggd GPS så slipper du hålla på med din fotpod mellan alla skor och kalibrera om etc.
Köp en klocka med inbyggd GPS så slipper du hålla på med din fotpod mellan alla skor och kalibrera om etc.
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 22:58Christian: det enda podden används för är momentantempot. Så, den kommer inte att användas för att visa andra bitar än just det.
Niklas: det är gps i min 310. Det jag ber om tips på är lämpligt datafält att ha i diplayen för mitt ändamål (hålla koll på t
Christian: det enda podden används för är momentantempot. Så, den kommer inte att användas för att visa andra bitar än just det.
Niklas: det är gps i min 310. Det jag ber om tips på är lämpligt datafält att ha i diplayen för mitt ändamål (hålla koll på t
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 00:37Använd datafältet "Pace - Lap" och sätt Autolap till 1 km.
"Method #2 – Lap Pace:
Lap pace became a more popular way to measure your pace after folks complained about instant pace being too jumpy/inconsistent. In fact, it’s the default of the newer FR1
Använd datafältet "Pace - Lap" och sätt Autolap till 1 km.
"Method #2 – Lap Pace:
Lap pace became a more popular way to measure your pace after folks complained about instant pace being too jumpy/inconsistent. In fact, it’s the default of the newer FR1
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 09:36Heter "Takt - Etapp" i svenska menyn på min GF305. Om du skall springa lopp
tar du bort autoetapp och knäpper manuellt vid varje km-markering. Brukar skilja några sekunder per km.
Heter "Takt - Etapp" i svenska menyn på min GF305. Om du skall springa lopp
tar du bort autoetapp och knäpper manuellt vid varje km-markering. Brukar skilja några sekunder per km.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 09:39Eller så behåller du autoetapp på, det bruklar jag göra. Det är lätt att missa km-skyltarna, och de står inte alltid rätt, enligt min erfarenhet. Låter man klockan ta en mellantid varje km har man hyfsad koll på farten.
Eller så behåller du autoetapp på, det bruklar jag göra. Det är lätt att missa km-skyltarna, och de står inte alltid rätt, enligt min erfarenhet. Låter man klockan ta en mellantid varje km har man hyfsad koll på farten.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 20:58Toppen, tackar! Precis det jag villa ha.
Är tveksam till att Springcross har km markeringar, så det får bli autolap. 🙂
Toppen, tackar! Precis det jag villa ha.
Är tveksam till att Springcross har km markeringar, så det får bli autolap. 🙂