Quote from Guest on 5 November 2011, 16:50Bockstyret som är monterat på min cykel känns en aningens för brett för att vara bekvämt. Det sägs att man ska mäta axlarna och välja därefter. Men vilka mätpunkter gäller? Centrum armleden? Jag är lite bred över axlarna och om jag går efter dem är mitt n
Bockstyret som är monterat på min cykel känns en aningens för brett för att vara bekvämt. Det sägs att man ska mäta axlarna och välja därefter. Men vilka mätpunkter gäller? Centrum armleden? Jag är lite bred över axlarna och om jag går efter dem är mitt n
Quote from Funbeat user on 5 November 2011, 17:00Det sitter ju ett par armar mellan styret och axlarna. Välj en bredd som känns bra, det är den bredden du skall ha.
Det sitter ju ett par armar mellan styret och axlarna. Välj en bredd som känns bra, det är den bredden du skall ha.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 15:53Man brukar, så vitt jag kan förstå, mäta mellan ytterkanterna på akromion, kort sagt den yttersta benbiten du kan känna på ovansidan av axeln. Då påverkar inte de i sammanhanget irrelevanta axelmusklerna måttet (och du behöver inte byta styre om du börjar
Man brukar, så vitt jag kan förstå, mäta mellan ytterkanterna på akromion, kort sagt den yttersta benbiten du kan känna på ovansidan av axeln. Då påverkar inte de i sammanhanget irrelevanta axelmusklerna måttet (och du behöver inte byta styre om du börjar
Quote from Rasmus Olsson on 10 November 2011, 16:07Å vars mäts styrets bredd? En del mäter ytterkanten, andra centrum av röret. Det kan ju diffa 1-2 cm på det sättet.
Å vars mäts styrets bredd? En del mäter ytterkanten, andra centrum av röret. Det kan ju diffa 1-2 cm på det sättet.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 16:12Är det inte enklare att välja en bredd så man inte sitter med armarna "utåt eller inåtvinklade"?
Är det inte enklare att välja en bredd så man inte sitter med armarna "utåt eller inåtvinklade"?
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 16:40Som nybörjare är det ju lätt att följa "manualen" enligt alla konstens regler, men å andra sidan känns det bättre och mer naturligt att skjuta ihop armbågarna något än att hålla dem spikrakt fram och därför blir det bekvämare med ett något smalare styre.
Som nybörjare är det ju lätt att följa "manualen" enligt alla konstens regler, men å andra sidan känns det bättre och mer naturligt att skjuta ihop armbågarna något än att hålla dem spikrakt fram och därför blir det bekvämare med ett något smalare styre.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 16:45Fast efter 5 timmar så känns det om det inte är optimalt.
Fast efter 5 timmar så känns det om det inte är optimalt.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 16:59Det har du nog rätt i David. Hitills har jag bara kört som längst 3-timmars turer men efter en timme brukar jag föredra att hålla mer tight än vad bocken erbjuder, känns mer avslappnad så men armens vinkeln blir fel eftersom jag då håller på den raka dele
Det har du nog rätt i David. Hitills har jag bara kört som längst 3-timmars turer men efter en timme brukar jag föredra att hålla mer tight än vad bocken erbjuder, känns mer avslappnad så men armens vinkeln blir fel eftersom jag då håller på den raka dele
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 17:10eller en annan modell av styre.
eller en annan modell av styre.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 17:58Mja, jag gillar ju själva sittställningen ned i bocken, det är bara bredden som är något obekväm.
Mja, jag gillar ju själva sittställningen ned i bocken, det är bara bredden som är något obekväm.