Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVal av cykel för nybörjare i stan …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla cykelfantaster!

Har precis tagit mig i kragen och börjat kolla på inköp av cykel, SL ska inte få stjäla 1 spänn till av mina surt förvärvade slantar och ville därför kolla lite vad ni rekommenderar mig.

Bor i Stockholm och kommer försöka cykla

Du ska absolut ha stänkskärmar. Och gärna plats för minst 37 mm däck så att du kan ha dubbdäck om du vill. Både cross och hybrid funkar nog på det sättet. Om du ska köra i snö och slask är det trevligt med skivbromsar, helst hydrauliska så du slipper fast

Haft liknande funderingar som dig. För mig föll valet på en CX. Orsaken är att som träning är det mycket roligare att cykla på en CX än en hybrid.

Tipsen ovan är bra. Jag sätter på tunnare slicks när jag kör längre träningsrundor.

Valde en annan prisk

Jag köpte en hybrid i lördags, en Nishiki Pro SLD. På rea för 8000:-. Jag har bara kört 15 mil på den ännu, men jag är övertygad om att jag kommer att trivas med den som pendlarcykel. På långturer på landsväg kör jag racer och i skogen kör jag heldämpad M

Klassiskt! n = n+1 😉

Hej och tack för era svar!

Jag köpte en Trek Crockett 5 förra helgen, 2016 års modell som jag lyckades pruta ner till 13K. Blev även alla tillbehör för att klara livet som cyklist på vintern (dubbdäck kommer senare).

Av olika anledningar var det först i

Grattis!
Va kul att det blev så smidigt. Vädret nu är ju propagandaväder för cykling. Det kommer att bli att träna pannben senare med regn och rusk. Men med den tidsvinsten är det lätt att räkna hem det.

Hej igen. Livet som cyklist flyter på exemplariskt även i ruskvädret. Dock blir ju cykeln aningens smutsig så jag har spolat av lite med varmvatten runt om för att hålla den borta. Märker dock att, efter sagda "rengöring", den låter lite konstig när den r

Jag brukar gå över med diskborste också. Just för att få bort korn av olika slag. Och så brukar jag torka med trasa och kolla smörjbehovet. Frekvens på dessa åtgärder beror på väderlek. Ofta när det saltsopas. 🙂

Jag pendelcyklar sällan, men när jag cyklar för träning så sköljer jag alltid av drivlinan. Kör med avfettning och borste (två tandborstar mot varandra). Skölja igen. Torka av med gammal strumpa. Olja in. Torka av överbliven olja (annars fastnar smutsen i

12