Quote from Guest on 8 June 2011, 08:12Hej,
hoppas på att få hjälp med val av våtdräkt. Har bara planer på att ställa upp i Lidingö Triathlon så min budget ligger på max 2000 kr.Har läst på mej en del om Orca Kaisei som jag tycker är prisvärd och verkar ha bra recensioner. Men såg även att L
Hej,
hoppas på att få hjälp med val av våtdräkt. Har bara planer på att ställa upp i Lidingö Triathlon så min budget ligger på max 2000 kr.
Har läst på mej en del om Orca Kaisei som jag tycker är prisvärd och verkar ha bra recensioner. Men såg även att L
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 08:22Ring o fråga Lena. Hon kan nog det bäst.
Ring o fråga Lena. Hon kan nog det bäst.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 08:33jag tycker att det bli svårt för någon som sälje Blueseventy att ger en bra jämnförelse av två olika våtdräkt från två olika marke utan att vinkla den åt den modell de sälje.
MEN jag har haft en B70 och träna med folk som har en Orca. Jag kan säga att j
jag tycker att det bli svårt för någon som sälje Blueseventy att ger en bra jämnförelse av två olika våtdräkt från två olika marke utan att vinkla den åt den modell de sälje.
MEN jag har haft en B70 och träna med folk som har en Orca. Jag kan säga att j
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 08:29Hej, precis så tänkte jag. Snålade lite och valde Orcan, blev helnöjd.
Visst Blue Sevenety kanske var bättre men för en nybörjare så duger den./Dennis
Hej, precis så tänkte jag. Snålade lite och valde Orcan, blev helnöjd.
Visst Blue Sevenety kanske var bättre men för en nybörjare så duger den.
/Dennis
Quote from Funbeat user on 10 July 2011, 13:15Hej Dennis
Vad tycker du om Orca dräkten nu när du haft den ett tag. Har du hunnit använda den?
Vilken storlek valde du? Dina mått?
funderar själv på att investera i en sådan då den verkar mycket prisvärd.
Hej Dennis
Vad tycker du om Orca dräkten nu när du haft den ett tag. Har du hunnit använda den?
Vilken storlek valde du? Dina mått?
funderar själv på att investera i en sådan då den verkar mycket prisvärd.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 15:17Osäker på hur mycket triathlon det kommer bli för min del, men håller även på med fridykning och om jag nu ska köpa en ny våtdräkt hade det ju varit bra att ha en som funkar för bägge delar.
Någon som har erfarenhet av fridykning i triathlonvåtdräkt?
Fi
Osäker på hur mycket triathlon det kommer bli för min del, men håller även på med fridykning och om jag nu ska köpa en ny våtdräkt hade det ju varit bra att ha en som funkar för bägge delar.
Någon som har erfarenhet av fridykning i triathlonvåtdräkt?
Fi
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 20:26Hej Lasse C,
jag har simmat hela sommaren med den nu och kan ge en hyffsad recension. Måste säga att jag är väldigt nöjde med den med tanke på priset, lätt att ta på samt att kvaliteten känns bra.Jag är 182 cm lång, väger 72 kg har storleken M/T. Trodd
Hej Lasse C,
jag har simmat hela sommaren med den nu och kan ge en hyffsad recension. Måste säga att jag är väldigt nöjde med den med tanke på priset, lätt att ta på samt att kvaliteten känns bra.
Jag är 182 cm lång, väger 72 kg har storleken M/T. Trodd
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 20:49Att dyka med en dräkt som ska hålla dig i vattenläge för att simma är inget som kommer att funka, har försökt dyka med min orca equip, (fantastisk dräkt f.ö.) på en snorkelled, men flyter bara upp igen. Lite som att dyka med flytväst 😉
Att dyka med en dräkt som ska hålla dig i vattenläge för att simma är inget som kommer att funka, har försökt dyka med min orca equip, (fantastisk dräkt f.ö.) på en snorkelled, men flyter bara upp igen. Lite som att dyka med flytväst 😉
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 21:11jag trodde alla våtdräkt ger flyttkraft och det är därför de flesta måste har en viktbelt för att hitta balans
jag trodde alla våtdräkt ger flyttkraft och det är därför de flesta måste har en viktbelt för att hitta balans
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 12:16Jag har provat min B70 och det gick utmärkt att dyka ner utan vare sig vikter eller fenor. En ren fridykningsdräkt är förstås att föredra men jag tror en tunn tight triathlondräkt räcker långt. Skillnaden på min och en ren fridykningsdräkt är att insidan
Jag har provat min B70 och det gick utmärkt att dyka ner utan vare sig vikter eller fenor. En ren fridykningsdräkt är förstås att föredra men jag tror en tunn tight triathlondräkt räcker långt. Skillnaden på min och en ren fridykningsdräkt är att insidan