Quote from Guest on 26 December 2009, 12:23Jag ska simma vansbrosimmet nu i sommar. Jag har inga krav på att klara en viss tid utan vill bara ta mig hela vägen. Jag gör den egentligen mest för att den ingår i klassikern.
Ska jag fokusera på bröstsim eller crawl? Jag har simmat några gånger nu och
Jag ska simma vansbrosimmet nu i sommar. Jag har inga krav på att klara en viss tid utan vill bara ta mig hela vägen. Jag gör den egentligen mest för att den ingår i klassikern.
Ska jag fokusera på bröstsim eller crawl? Jag har simmat några gånger nu och
Quote from j sollerman on 26 December 2009, 12:33Klart att du hinner lära dig. Jag skulle satsa på crawl, det är lättare att lära sig och det går snabbare att simma.
Klart att du hinner lära dig. Jag skulle satsa på crawl, det är lättare att lära sig och det går snabbare att simma.
Quote from Camilla Höög on 26 December 2009, 12:37Saknar du teknik både för bröstsim och crawl?
Oftast brukar folk åtminstone kunna bröstsim från simskolan som liten och då är det lämpligast att använda det istället för att försöka sig på nyheter som crawl. Crawl tar ett tag att lära sig så att det blir
Saknar du teknik både för bröstsim och crawl?
Oftast brukar folk åtminstone kunna bröstsim från simskolan som liten och då är det lämpligast att använda det istället för att försöka sig på nyheter som crawl. Crawl tar ett tag att lära sig så att det blir
Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 16:01Jag är heller ingen simmare, men jag valde bröstsim bl.a. för enkel navigation.
Sikten i vattnet vid Vansbro är noll, och då är det enklare med bröstsim. Tycker jag i alla fall.
Jag är heller ingen simmare, men jag valde bröstsim bl.a. för enkel navigation.
Sikten i vattnet vid Vansbro är noll, och då är det enklare med bröstsim. Tycker jag i alla fall.
Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 18:44Om man hinner lära sig crawl har man mycket att vinna på det, särskilt om man tänker använda våtdräkt då man flyter lättare med sådana. I år, då det var mycket strömt i Västerdalälven, hade man mycket att vinna på att kunna crawla där då vattenmotståndet
Om man hinner lära sig crawl har man mycket att vinna på det, särskilt om man tänker använda våtdräkt då man flyter lättare med sådana. I år, då det var mycket strömt i Västerdalälven, hade man mycket att vinna på att kunna crawla där då vattenmotståndet
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 15:19Crawl utan att tveka. Jag såg att de som bröstsimmade hade jämt skägg i motströmmen. Nu verkar det varit mycket mer strömt än tidigare men det kan det ju va även i år. Crawl tar mindre energi i anspråk också tycker jag. Det där med kylan är ett bra argume
Crawl utan att tveka. Jag såg att de som bröstsimmade hade jämt skägg i motströmmen. Nu verkar det varit mycket mer strömt än tidigare men det kan det ju va även i år. Crawl tar mindre energi i anspråk också tycker jag. Det där med kylan är ett bra argume
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 14:28Mats: vän av ordning undrar hur man gör när man övar "vattenfäktning" - utan att reta gallfeber på bassänggrannarna. Försöka crawla i äventyrsbadet kanske? En annan sak att tänka på är att testa att simma som om man inte såg under ytan, dvs genom att titt
Mats: vän av ordning undrar hur man gör när man övar "vattenfäktning" - utan att reta gallfeber på bassänggrannarna. Försöka crawla i äventyrsbadet kanske? En annan sak att tänka på är att testa att simma som om man inte såg under ytan, dvs genom att titt
Quote from Funbeat user on 12 January 2010, 17:02Daniel: Fäktning blir det varje gång man badar i Södertälje badhus. 😉 Nejdå. Men man kanske är med i en simklubb/triathlon klubb då kan man ju öva detta... samma sak med att testa att ligga i draget från andra simmare...
Daniel: Fäktning blir det varje gång man badar i Södertälje badhus. 😉 Nejdå. Men man kanske är med i en simklubb/triathlon klubb då kan man ju öva detta... samma sak med att testa att ligga i draget från andra simmare...
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 14:18Crawl om du hinner lära dig det. Det är en högre tröskel, men belöningen är snabbare simning med mindre ansträngning om du lär dig det hyfsat.
Ha våtdräkt. Det gör stor skillnad.
Testa att simma ute i öppet vatten före Vansbro, i våtdräkten. Det är skil
Crawl om du hinner lära dig det. Det är en högre tröskel, men belöningen är snabbare simning med mindre ansträngning om du lär dig det hyfsat.
Ha våtdräkt. Det gör stor skillnad.
Testa att simma ute i öppet vatten före Vansbro, i våtdräkten. Det är skil
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 14:02Jag simmade bröstsim i Vansbro förra året i 15,6 gradigt vatten. hade tränat simma med våtdräkt ( korta) i simhallen innan och även i en sjö nära hemme. Dock simmade även Halv Vansbrosim på fredagen.
Bröstsim funkade bra för mig - teknik hjälp hade jag få
Jag simmade bröstsim i Vansbro förra året i 15,6 gradigt vatten. hade tränat simma med våtdräkt ( korta) i simhallen innan och även i en sjö nära hemme. Dock simmade även Halv Vansbrosim på fredagen.
Bröstsim funkade bra för mig - teknik hjälp hade jag få