Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVansbro Tjejsim
You need to log in to create posts and topics.

12

Sträckan är 1000 meter i Västerdalälven. Starten sker från land i grupper, med tävlingssimmare i första startgrupp. Efter målgången är du välkommen som VIP-gäst till vårt mattält. Du blir serverad en tvårätters lunch med kaffe och sitter vid dukat bord.
T

Hur går det med förberedelserna? Simmar ni mycket? Våtdräkt/inte våtdräkt? Eller har ni något annat tjejsimsrelaterat som ni vill diskutera?

Själv har jag simmat 1-1,25 km i veckan sedan i augusti i en varm och gosig bassäng, men jag är inte så mycket fö

Jag ska avsluta tjejklassikern, Har inte blivit så mycket simning för mig. Har haft annat att göra (bra ursäkt). Tål inte klor men har försökt simma utomhus på slutet.

Ingmari, här ska du använda våtdräkten nästa gång:
http://www.umedalen.ac/ba1141/triathlon/stocke/dokument/stockekrampen08.doc

Hehe, Sara! Det kanske vore något att bli triatlet. Cykla är ju kul och springa är ju kul, men...Hm, jag återkommer i ärendet efter den 12 juli.

Våtdräkt ska nu emellertid inköpas så fort jag bara har tid att åka ner på stan.

Hur motströmt är det i västerdalälven? Vad kan man förvänta sig att simma på för tid i relation till sina inomhus-tider? Eller utomhustider i ickeströmt vatten?

Det är ju alltid kul att sätta upp ett mål och kämpa mot, men det behöver ju gärna inte vara

Det känns ju att de är strömt, men de är inte så farligt. Ligg längst till höger så blir de sug bakom dom som är framför. Tror att din tid i bassäng blir ungefär lika ute. Kanske något långsammare för att de är lite mer folk..

Tack!
japp, får hoppas att det är snabba pumor före mig som jag kan hänga på 🙂

Kul ska det bli hursomhelst!

Ja, kul óch kul vet jag inte. Det här är väl den del av Tjejklassikern som väcker minst entusiasm hos mig.

Jag köpte en våtdräkt hos CO förra fredagen och har provat den i havet i ca 5 minuter. Det var ju klart skönare än utan, men jag tycker fortfarand

just nu är de härliga 16,5 grader!

12