Quote from Guest on 11 October 2009, 19:25Jag vurpade tack vare en mottrafikant i förra veckan och upptäckte att min cykel fått en lackskada - väldigt ytlig sådan dock men tillräckligt för att jag ska irritera mig.
Kan man hitta lackfärg nånstans och fixa sådana här "skador" själv? Det är liksom
Jag vurpade tack vare en mottrafikant i förra veckan och upptäckte att min cykel fått en lackskada - väldigt ytlig sådan dock men tillräckligt för att jag ska irritera mig.
Kan man hitta lackfärg nånstans och fixa sådana här "skador" själv? Det är liksom
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 19:35Jag kör med nagellack.
Jag kör med nagellack.
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 19:50Bilreservdelshandeln brukar ha ett enormt ställ med sprayburkar för bättringsmålning. Stora skador: bra grundarbete med mycket slipning, maskera väl och spraya.
Små skador: "Pricka i" som med stenskott på bil (spraya i locket till burken och använd en tä
Bilreservdelshandeln brukar ha ett enormt ställ med sprayburkar för bättringsmålning. Stora skador: bra grundarbete med mycket slipning, maskera väl och spraya.
Små skador: "Pricka i" som med stenskott på bil (spraya i locket till burken och använd en tä
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 20:59Om det är små skador typ repor lämpar sig modellfärg bra, lätt att hitta rätt kulör också.
Om det är små skador typ repor lämpar sig modellfärg bra, lätt att hitta rätt kulör också.
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 09:54Vilka grymma svar! Tackar så mkt, här ska införskaffas grejor! 🙂
Vilka grymma svar! Tackar så mkt, här ska införskaffas grejor! 🙂
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 21:09Kan man spraya på ram och färgen fastnar eller måste man slipa först.
Kan man spraya på ram och färgen fastnar eller måste man slipa först.
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 22:58Underarbetet är alfa och omega.
Finns det minsta tillstymmelse till fett på underlaget så kommer färgen att sky detta och helt enkelt inte fästa alls. Det ser ut som när man målar med fel tuschpenna på en plastpåse, det blir bara droppar. Bort med fett a
Underarbetet är alfa och omega.
Finns det minsta tillstymmelse till fett på underlaget så kommer färgen att sky detta och helt enkelt inte fästa alls. Det ser ut som när man målar med fel tuschpenna på en plastpåse, det blir bara droppar. Bort med fett a