Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag undrar lite var man kan tänkas hitta triathlonkläder någonstan - dvs som man kan prova. På internet har jag flera olika alternativ men jag skulle vilja prova storlekar etc.

butik är det sämre med, kolla med http://www.venkanto.nu dem har lager i täby/danderyd. jag har provat kläder ibland hemma hos dem & ibland har dem kommit förbi på något träningspass och lassat ifrån sig lite kläder.

kolla upp du har någon liten cykelaffär eller liknande som kan beställa hem kläder till dig, annars kan du ju säga hur lång du är och vad du väger så får du nog rätt storlek

Är det någon som har testat att köra med cykeltröjor? Är det stor skillnad mellan en triathlon tröja och en kortärmad cykeltröja? Är ju praktiskt att ha gel i fickorna på ryggen som finns på cykeltröjorna.

De två triathlonlinnen jag äger har ryggfickor. Jag har dock kört massor med tävlingar i cykeltröja eftersom jag får skavsår av att ha linne.

Jag tycker det blir för varmt att springa i cykeltröja. Dessutom torkar de inte lika fort som ett linne om man har linnet på sig under våtdräkten.

Jag har cykeltröjor som är lika tunna som mina linnen. Dessutom har de hellång dragkedja.

Lena Söderqvist föredetta Wahlqvist har sitt företag Lewasport.se, Butik i Motala, hon åker även ut på tävlingar med ett stort sortiment!

// Evelina

Det finns väl inte så många butiker med inriktning på triathlon här i Sverige men det finns massor utomlands. Jag har köpt kläder via Lena och det har fungerat bra men det har kommit en ny butik med inriktning triathlon som jag köpte ett par hjul av nyli

Kolla multisportbase.se i Malmö
Fin butik med bra grejer