Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVar parkera vid t-centralen
You need to log in to create posts and topics.

12

Tjo, nu i augusti har jag struntat i SL-kortet och cyklar överallt istället. I morgon ska jag in till Centralstationen i Stockholm och åka iväg en sväng över natten och jag undrar då var det bästa stället (i anslutning till centralstationen) att ställa si

Jag skulle ställa den uppe på Klaranergsviadukten, så att säga övre entrén till centralen. Där innanför ligger nämligen en polisstation. Men lås den väl!

Jag skulle ALDRIG parkera en cykel utomhus i innerstan över natten. Kanske är jag löjligt försiktig, men så har jag heller aldrig fått någon cykel stulen...
Känns som att det kan vara värt en SMS-biljett på T-banan för att slippa oroa sig eller?

Kom ihåg att det i Stockholm är olagligt att parkera cykel på andra ställen än i cykelställ. Dock finns det ca 400 cykelparkeringar i innerstan. Där ska 150 000 cyklar få plats. Stockholms stads lösning på denna ekvation är att kräva att fastighetsägarna

Men vad trist. Jag tar nog en sms-biljett idag och så går jag hem i morgon, det blir en lagom promenad.

Är din cykel exklusiv, dyr eller annars mer attraktiv än de flesta andra cyklarna som parkeras? Saknar du lås? Om inte så behöver man väl ändå inte vara så överdrivet försiktig?

Nä det är den ju förstås inte och jag har ett bygellås.

Om man vill veta var cyklar stjäls mest i stockholms innerstad så....: http://www.svd.se/nyheter/stockholm/platserna-dar-tjuvarna-helst-harjar_7233579.svd

Ställ din cykel bredvid nån som ser ut att vara dyrare.

Jag har jobbat på centralen i 11 år, även nätter (lokförare). Har haft cykeln på stället jag föreslog massor av ggr utan att den stulits eller åverkats. Dock var det en treväxlad 80-talscykel jag körde till och från jobbet, å andra sidan låste jag den enb

12