Quote from Guest on 30 April 2009, 14:49Sprang orientering när jag var yngre och planerar nu att ta upp det igen. Tänkte ha med min Garmin Forerunner 305 när jag springer och har läst mig till att det är okej som redskap att analysera löpningen efteråt men inte ta hjälp av under själva tävlinge
Sprang orientering när jag var yngre och planerar nu att ta upp det igen. Tänkte ha med min Garmin Forerunner 305 när jag springer och har läst mig till att det är okej som redskap att analysera löpningen efteråt men inte ta hjälp av under själva tävlinge
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 14:59jag har den på handleden. men varför vill du inte titta på den? ska du sätta den på överarmen med orginal armbandet ska du nog vara bra jäkla smal:P mottagningen skulle jag tro är samma vart du än har den mendu skulle ju kunna ha den på handleden men bakv
jag har den på handleden. men varför vill du inte titta på den? ska du sätta den på överarmen med orginal armbandet ska du nog vara bra jäkla smal:P mottagningen skulle jag tro är samma vart du än har den mendu skulle ju kunna ha den på handleden men bakv
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 15:32Jag vill inte fuska 🙂 får man ens ha klocka med sig på tävling?
På överarmen tänkte jag det längre armbandet, smal är jag men inte tillräckligt för att ha det vanliga.
Men om man vänder den neråt, får den verkligen bra kontakt då? Det är väl tillräckligt
Jag vill inte fuska 🙂 får man ens ha klocka med sig på tävling?
På överarmen tänkte jag det längre armbandet, smal är jag men inte tillräckligt för att ha det vanliga.
Men om man vänder den neråt, får den verkligen bra kontakt då? Det är väl tillräckligt
Quote from Camilla Höög on 30 April 2009, 15:55Här är en tråd som jag skrev när jag hade samma fråga:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=144619
Den är skriven 2007-11-01 och jag har inte kollat om något ändrats.
Här är en tråd som jag skrev när jag hade samma fråga:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=144619
Den är skriven 2007-11-01 och jag har inte kollat om något ändrats.
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 16:12Jag hittade den men jag kände inte att jag riktigt fick svar på hur man bäst kunde ha klockan på sig och den ändå får bra gps-kontakt men man själv inte kan se, eller råka se, någon information. Hur har du, Anders, klockan när du springer?
Jag hittade den men jag kände inte att jag riktigt fick svar på hur man bäst kunde ha klockan på sig och den ändå får bra gps-kontakt men man själv inte kan se, eller råka se, någon information. Hur har du, Anders, klockan när du springer?
Quote from Camilla Höög on 30 April 2009, 16:46Jag orienterar inte särskilt ofta och de gånger jag gör det så har jag en annan pulsklocka utan GPS så jag kan tyvärr inte ge något svar där.
På multisporttävlingar har man ofta vätskesystem på ryggen och då funkar det att montera den där.
Jag orienterar inte särskilt ofta och de gånger jag gör det så har jag en annan pulsklocka utan GPS så jag kan tyvärr inte ge något svar där.
På multisporttävlingar har man ofta vätskesystem på ryggen och då funkar det att montera den där.
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 18:17Det är inte okej att använda den som hjälpmedel under tävling, men som analys efter är den perfekt. Vad det gäller placeringen så sitter en garmin på handleden på varannan orienterare nu mera. Är nog ens eget samvete som blir avgörande.
QuickRoute av Mat
Det är inte okej att använda den som hjälpmedel under tävling, men som analys efter är den perfekt. Vad det gäller placeringen så sitter en garmin på handleden på varannan orienterare nu mera. Är nog ens eget samvete som blir avgörande.
QuickRoute av Mat
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 18:59Du får ha klockan på handleden igång under loppet men inte ta nytta av den som tex att se hur långt du sprungit. Det brukar inte vara någon kontroll om någon har klocka eller något annat otillåtet medel(inte vad jag har sett iallafall) egentligen är vanli
Du får ha klockan på handleden igång under loppet men inte ta nytta av den som tex att se hur långt du sprungit. Det brukar inte vara någon kontroll om någon har klocka eller något annat otillåtet medel(inte vad jag har sett iallafall) egentligen är vanli
Quote from Jonas Täng on 30 April 2009, 21:55Visst går det bra att använda en garmin - det är ett suveränt analyshjälpmedel vare sig man använder quickroute eller jämför olika löpare på runoway. Hur man skulle kunna hinna ta hjälp av klockan under lopp vet inte jag.
Ju fler prylar, desto roligare ;
Visst går det bra att använda en garmin - det är ett suveränt analyshjälpmedel vare sig man använder quickroute eller jämför olika löpare på runoway. Hur man skulle kunna hinna ta hjälp av klockan under lopp vet inte jag.
Ju fler prylar, desto roligare ;
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 22:08I de fall man skulle stega, då kan man ju ta hjälp av klockan. Å andra sidan så stegar man väl inte i dag, skulle vara på Gotland då. Vilket får mig att osökt tänka på att då jag som rätt ny förälder i klubben träffade en tjej/dam i klubben på tunnelbanan
I de fall man skulle stega, då kan man ju ta hjälp av klockan. Å andra sidan så stegar man väl inte i dag, skulle vara på Gotland då. Vilket får mig att osökt tänka på att då jag som rätt ny förälder i klubben träffade en tjej/dam i klubben på tunnelbanan