Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ett riktigt trevligt kvartsmaraton i Varberg, kortare distans för de unga.

Hem

Nån som sprang med GPS/fotpod ?
Jag hade nämligen lite konstiga tider på 9:e och 10:e kilometern. Framförallt tycker jag att 9:e kilometern gick alldeles för fort och misstänker att den var för "kort". Nån som kan bekräfta/dementera ?

Kilometerskyltarna verkade överlag lite hejkonbacon, tyckte jag. Men jag sprang både ojämnt och utan distansmätare så det omdömet är baserat på ren och ganska opålitlig känsla.

Så här säger Garmin 305 om Varbergsloppet, och som du säger så var nionde kilometern rejält kort, även om de här värdena troligtvis inte är helt exakta.

1 km 1.03
2 km 0.96
3 km 1.01
4 km 1.05
5 km 0.96
6 km 1.01
7 km 0.99
8 km 1.01
9 km 0.87

Tack Maria !

Även om de nu inte är helt exakta så syns det ju tydligt att 9:e kilometern är kortare än de andra.

Har inte löpt Varbergsloppet innan igår, så banan var ny för mig. Hade förväntat mig ett väldigt flack lopp, men tyckte det kändes som små sluttande hela tiden. Banan var tuffare än jag anat och den tryckande värmen gjorde väl sitt att jag tyckte jag tog

Vi var tre st som sprang (dock ej ihop) och alla var överens om att loppet kändes väldigt jobbigt. Trots det lyckades två av oss få bra resultat. Underligt nog tyckte jag loppet var lättare förra året trots att det var varmare då (har jag iallafall för mi

Fick se ditt namn i resultatlistan Henrik och hajade till lite över att Camillas bror var med i samma lopp som mig. 🙂

Bra kämpat!

Hejsan Fredrik!

Tackar, tackar. Fast i jämförelse med din tid stod jag mig slätt... Kul att det är fler från vår gamla uppväxtort som tävlar. Får hoppas vi ses personligen på nåt lopp.

🙂