Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVarför dubbla badbyxor?
You need to log in to create posts and topics.

12

Noterade att en medtränande hade just det. Känner honom inte och vågade ej fråga. Alltså, varför dubbla badbrallor på träning? Vet att polospelare kan ha dubbelt på matcher.
(noterade för övrigt att samma person också duschade i de båda byxorna efter pass

Jag kör ofta med det, då kan man köra längre på halvtaskiga, nötta badbyxor som annars skulle inte skulle lämna så mycket åt fantasin om de bars enskilt… 😀

(Men att inte ta av sig badbyxorna i duschen när man tvättar sig, det är bara ofräscht!)

Ja det kanske är en anledning, fast när mina badbyxor fått statusen utrangerade och avskrivna så är det för att de blivit slappa och tappat formen och då blir det inte bättre med dubbla dåliga byxor - finns ju något som kan trilla ut i grenen i alla fall

Vet så klart inte anledningen men P1 morgon rapporterade i tisdags om "Elever väljer bort duschen av rädsla"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6562971

Jag kan komma på ett par anledningar, Adrians är den jag först kom att tänka på. Sedan är det många simmare som tränar i sk. "drags" (drag suits) och då kan det vara skönt att ha ett par badbyxor under. Speciellt om man vill ta av sig "dragsen" på slutet

Skall förtydliga då att det här handlar om masterssimmare, han var ca 30-35 år, så det var inte någon yngre grabb.
Vi hade simmat samma pass så jag både vet och såg att det inte var "bromsbyxor".

Jag har aldrig tidigare träffat på en masterssimmare som ä

Han kanske fått ett enormt bakslag i sin senaste brasilian wax

Anders - jag är så gammal att de i vår Mastersgrupp som jag refererar till "som ungdomar" är just i den åldern...

Jag vaknar ibland upp ur villfarelsen och inser att jag inte är ungdom i 30-års åldern... Som nu, har t.ex. igen aning om vad Brasilian wax är för något. På min tid lyssnade man på schyssta vax däremot (lätt överdrivet).

Dubbla slitna badbyxor är något som någon alltid har i min grupp. Oftast har vi drags ovanpå ett par vanliga speedos (slitna) eller bara ett extra ifall båda är lite slappa, genomskinliga eller har ett o annat hål i sig. Enda tanken med att inte duschar i

12