Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är nybörjare med våtdräkter. Köpte en Aqua Sphere från Wiggle i vintras och har bara hunnit köra ett par spring-sim-pass inför Amfibiemannen om tre veckor. Men jag har ett jätteproblem: det är så fruktansvärt varmt/klaustrofobiskt/tungt att springa i dräk

Felet är att du springer i våtdräkt...
Skämt åsido, det blir in i HELVETE varmt att springa i våtdräkt, så är det bara. Försök hitta en lösning där du kan dra ner överdelen åtminstone när du springer, det kan möjligen funka.

Och när det gäller storleken - jag brukar säga att får du på dig dräkten är den inte för liten. Möjligen kan det skilja om man ska ha den för löpning på en tävling som Aquaman eller ÖtillÖ så man kanske behöver en som ger lite bättre rörlighet för benen,

Puh, tack för bra svar Stefan! Även om "nej det är nog inget fel, det är helt rätt att det känns åt helsike skitjobbigt att göra det du ska göra" såklart känns lite tufft... 🙂

Ärligt talat har jag aldrig provat vare sig Ö till Ö eller Aquaman, och det jag sprungit i våtdräkt inskränker sig till att springa från vattnet till växlingsområdet på triathlontävlingar. Då försöker man normalt få av överdelen så fort som möjligt, ffa f

http://www.runnersworld.se/blogs/triathleten/o-till-o-bilder-och-resultat.htm

Jag får inte upp bildspelet på paddan, men det kanske finns där.

kolla på denna youtubefilm från ö-till-ö 2011, de tävlande springer med våtdräkter på . De flesta med korta ärmar och korta ben

Springjonas - det skall vara så. 🙂 Våtdräkter är liksom gjorde för att vara täta och tajta.

1) Kapa dräkten precis nedanför knän och armbågar.
2) Drag alltid ner dragkedjan vid jogg.
3) "Cabba ner" vid löpning över 5 km.
4) Använd vaselin. Shitloads of