Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatVarning i kalendern
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vill ha en funktion för att varna om man försöker lägga till en tävling i sin kalender på en dag då man redan har en inlagd. Då borde man få kollisionsvarning, faktiskt, eftersom man inte på ett smidigt sätt kan se om man är ledig den dagen.

Borde det inte vara kollisionsvarning redan när någon försöker lägga in ett lopp som någon annan redan har lagt in?

Annars är ditt förslag utmärkt (t+)

Det får man, men ingen läser den.

Problemet med varningarna är att de är anpassade för såna som kan skriva på tangentbord utan att titta på det, dvs. man måste titta på skärmen för att se dem. Det som behövs är en ordentlig popup som visar vilka andra tävlingar som finns på samma dag och

Ljudeffekt! Ljusblippar, bildshow!

Det behövs en klickruta som man måste klicka i med andra ord: "Nej, det är ingen av de redan inlagda tävlingarna". Skicka-knappen är inte aktiv förrän man gjort det.

Men det löser inte problemet med kalendern.

Många tävlingar hamnar samma helg, samma lö

Dessutom skulle jag vilja ha en varning som hojtar till när folk lägger upp lopp i "Sverige" utan att ange län, somliga går på flera ställen samtidigt, men de flesta skulle vinna på att man kan söka dem som lopp i bestämda delar av Sverige.

Vad är egentligen önskemålet här? Handlar det om en varning att ges när man försöker lägga till en befintlig tävling till sin kalender eller talar vi om ett larm när man försöker skapa en ny tävling på ett datum där det redan finns en?

Jag själv dubbelre

Jag vill bara ha en varning i stil med "Du har redan Loppet X på samma dag i din kalender. Vill du lägga till Loppet Y ändå?".

Att folk lägger upp redan befintliga tävlingar är ett separat problem som jag inte berörde i första inlägget, men som är vagt r

OK, då är jag med på det. Kan vara bra varning att ha. Själv har jag så många lopp och andra aktiviteter i min planering att jag ändå gör en noggrann koll i kalendern innan jag lägger till ytterligare en tävling.

12