Quote from Guest on 13 October 2012, 12:36Är det vanligt att vatten som kommer in i öronen sedan letar sig fram i bihålorna och ut genom näsan? Var nämligen och simmade i går och idag när jag böjde mig ned och klappade vovven så rann de ut vatten genom snoken. Har hänt ett par gånger. Eller kans
Är det vanligt att vatten som kommer in i öronen sedan letar sig fram i bihålorna och ut genom näsan? Var nämligen och simmade i går och idag när jag böjde mig ned och klappade vovven så rann de ut vatten genom snoken. Har hänt ett par gånger. Eller kans
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 12:46Vore det inte mer troligt att du fått in vatten genom näsan som sedan ligger där och gottar sig några timmar innan det rinner ut igen?
Händer mig rätt ofta när jag vågsurfar.
Vore det inte mer troligt att du fått in vatten genom näsan som sedan ligger där och gottar sig några timmar innan det rinner ut igen?
Händer mig rätt ofta när jag vågsurfar.
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 13:02Ja, det är säkert inte omöjligt. Frågan är om man skall köra med näsklämma? Finns det några nackdelar med detta?
Ja, det är säkert inte omöjligt. Frågan är om man skall köra med näsklämma? Finns det några nackdelar med detta?
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 21:52Håller med om att det nog är vatten som legat i nån bihåla ett tag som kommer ut
Håller med om att det nog är vatten som legat i nån bihåla ett tag som kommer ut
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 22:13Ja, det har ni nog rätt i. Finns förmodligen ingen kanal i den bemärkelsen mellan öronen och bihålorna även man kan få för sig det när man tryckutjämnar med att täppa till näsan och trycka upp luft så locken för öronen släpper. I så fall skulle det ju blå
Ja, det har ni nog rätt i. Finns förmodligen ingen kanal i den bemärkelsen mellan öronen och bihålorna även man kan få för sig det när man tryckutjämnar med att täppa till näsan och trycka upp luft så locken för öronen släpper. I så fall skulle det ju blå
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 13:12Du kan få in vatten i innerörat genom örontrumpeten. Det rimmer oftast tillbaka ut i näshålan efter ett tag. Händer mig alltför ofta när jag tror jag ska kunna lära mig voltvändning - jag har ltie för lätt att öppna min örontrumpet. Bra när man ska trycku
Du kan få in vatten i innerörat genom örontrumpeten. Det rimmer oftast tillbaka ut i näshålan efter ett tag. Händer mig alltför ofta när jag tror jag ska kunna lära mig voltvändning - jag har ltie för lätt att öppna min örontrumpet. Bra när man ska trycku
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 14:03Ah, ok, jag var inte helt ute och cyklade ändå.
Ah, ok, jag var inte helt ute och cyklade ändå.
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 23:00Innerörat? Låter farligt...
Innerörat? Låter farligt...
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 00:23Fast vattnet kommer inte in genom hörselgången, såvida man inte har bristning på trumhinnan (och då är lite utläckage genom näsan det minsta problemet). Vatten i mellanörat (ed. inte innerörat) kan eventuellt komma från mun el. näsa, via örontrumpeten. Me
Fast vattnet kommer inte in genom hörselgången, såvida man inte har bristning på trumhinnan (och då är lite utläckage genom näsan det minsta problemet). Vatten i mellanörat (ed. inte innerörat) kan eventuellt komma från mun el. näsa, via örontrumpeten. Me
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 06:28Rätt, mellanörat ska det ju vara
Rätt, mellanörat ska det ju vara