Quote from Guest on 13 August 2008, 23:54Har aldrig ägt en racer och har nu köpt en för 2½ vecka sedan och fått ihop 50 mil. Idag körde jag i drygt en timma i regn.
Trots att man är nybörjare på en racer så har man aldrig tidigare varit med om att det kommit in vatten i däcken...? Det handlar i
Har aldrig ägt en racer och har nu köpt en för 2½ vecka sedan och fått ihop 50 mil. Idag körde jag i drygt en timma i regn.
Trots att man är nybörjare på en racer så har man aldrig tidigare varit med om att det kommit in vatten i däcken...? Det handlar i
Quote from Fredrik Närenfors on 14 August 2008, 00:04Det är inte däcken som fått in vatten utan fälgen. Helt normalt. Ofta kan du se ett litet borrat hål på fälgens sida. Parkera med det nedåt så rinner det mesta ut.
Det är inte däcken som fått in vatten utan fälgen. Helt normalt. Ofta kan du se ett litet borrat hål på fälgens sida. Parkera med det nedåt så rinner det mesta ut.
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 00:20Hej Lars.
Per har redan svarat, men jag ska försöka svara på.
Vad beror detta på?
Att du cyklar när det regnar är ju självklart och det beror på att vattnen tränger in via tex ekernippelarna. (Dom som håller fast ekrarna i fälgen)
Tips på åtgärd?
Mi
Hej Lars.
Per har redan svarat, men jag ska försöka svara på.
Vad beror detta på?
Att du cyklar när det regnar är ju självklart och det beror på att vattnen tränger in via tex ekernippelarna. (Dom som håller fast ekrarna i fälgen)
Tips på åtgärd?
Mi
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 09:38OK och tack.
Ska ta och kolla upp det "missade hålet" i fälgen och parkera cykeln med det nedåt. Blir det ett långvarigt problem får man väl ta loss däcket och torka torrt. För cykla i regn kommer jag givetvis att fortsätta med för ev. skurar under passen
OK och tack.
Ska ta och kolla upp det "missade hålet" i fälgen och parkera cykeln med det nedåt. Blir det ett långvarigt problem får man väl ta loss däcket och torka torrt. För cykla i regn kommer jag givetvis att fortsätta med för ev. skurar under passen
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 10:03Borra dräneringshål genom däck, slang och fälg så rinner vattnet ur.
Borra dräneringshål genom däck, slang och fälg så rinner vattnet ur.
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 10:11Och se till att dränera tanken och sätt på en lufttork om du pumpar med kompressor. Speciellt nu på sommaren.
Inte för att det blir så mycket fukt att det ska resultera i skvalpande vatten, men skär upp en punkad slang och titta. Allt som oftast finns de
Och se till att dränera tanken och sätt på en lufttork om du pumpar med kompressor. Speciellt nu på sommaren.
Inte för att det blir så mycket fukt att det ska resultera i skvalpande vatten, men skär upp en punkad slang och titta. Allt som oftast finns de
Quote from ellen olsson on 14 August 2008, 14:07Kör med tubdäck istället. 🙂
Kör med tubdäck istället. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 15:27He, he... jag borrade med en 10mm borr och vattnet kom ut David. Hur får jag nu rätt tryck!? 😉
Pumpar inte med kompressor så insläppet har nog varit via ekerfästena.
//Trevlig helg!
He, he... jag borrade med en 10mm borr och vattnet kom ut David. Hur får jag nu rätt tryck!? 😉
Pumpar inte med kompressor så insläppet har nog varit via ekerfästena.
//Trevlig helg!
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 15:28Biltema har punkaspray.
Biltema har punkaspray.
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 15:29...eller hette de Cykeltema
...eller hette de Cykeltema