Quote from Guest on 8 May 2011, 22:53Hur känslig är Garmin 305 för vatten? Jag inser att den tål viss väta som när man svettas och så, men hur klarar den ett riktigt rejält ösregn??
Hur känslig är Garmin 305 för vatten? Jag inser att den tål viss väta som när man svettas och så, men hur klarar den ett riktigt rejält ösregn??
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 23:03I längden (några år) kan den ta stryk pga ärgning inne i. Ev. kan nyare modeller vara tätare. Men jag tycker personligen inte att man behöver vara rädd för regn.
I längden (några år) kan den ta stryk pga ärgning inne i. Ev. kan nyare modeller vara tätare. Men jag tycker personligen inte att man behöver vara rädd för regn.
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 23:21min dog efter/under ett rejält regnväder för något år sedan. Då hade jag haft klockan i 2-3 år.
Jag körde då med klockan på cykelstyret, så den var ganska utsatt. Innan dess hade jag sprungit med den på armen i otaliga regnoväder utan problem.
Mvh Jann
min dog efter/under ett rejält regnväder för något år sedan. Då hade jag haft klockan i 2-3 år.
Jag körde då med klockan på cykelstyret, så den var ganska utsatt. Innan dess hade jag sprungit med den på armen i otaliga regnoväder utan problem.
Mvh Jann
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 00:11Den är som flera garminmodeller, ip-7 klassad. Det innebär att de ska klara att ligga 1 meter ner i vatten i en halvtimme utan att ta skada.
Den är som flera garminmodeller, ip-7 klassad. Det innebär att de ska klara att ligga 1 meter ner i vatten i en halvtimme utan att ta skada.
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 05:24Jag har sprungit och cyklat ett stort antal tävlingar och träningspass i ösregn med min 305:a. Det har den klarat hittills efter 3 år. Men jag har också hört om folk som fått in fukt i sina efter betydligt kortare tid.
Jag har sprungit och cyklat ett stort antal tävlingar och träningspass i ösregn med min 305:a. Det har den klarat hittills efter 3 år. Men jag har också hört om folk som fått in fukt i sina efter betydligt kortare tid.
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 07:15Har man fått in fukt ska den reklameras då det inte ska kunna hända under normalt bruk. Troligen har man slarvat med tätningen under monteringen.
Har man fått in fukt ska den reklameras då det inte ska kunna hända under normalt bruk. Troligen har man slarvat med tätningen under monteringen.
Quote from Camilla Höög on 9 May 2011, 08:48Min 305:a har jag simmat mycket med eftersom jag hade den när jag lärde mig paddla rank kajak.
Den dog efter 3 år under en löptur uppför Åreskutan i hällregn. Ballade ur totalt och var bara att kassera.
Min 305:a har jag simmat mycket med eftersom jag hade den när jag lärde mig paddla rank kajak.
Den dog efter 3 år under en löptur uppför Åreskutan i hällregn. Ballade ur totalt och var bara att kassera.
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 22:25Tack för era svar!! Tack vare er så vågade jag ta med mig Garmin ut på en riktigt härlig och regnig löptur idag!! 😀
Tack för era svar!! Tack vare er så vågade jag ta med mig Garmin ut på en riktigt härlig och regnig löptur idag!! 😀
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 15:59Jag brukar kitesurfa med min 305utan några problem. Jag har den under våtdräkten dock men blöt blir den ändå. Kul att logga sina kitesessioner också 🙂
Jag brukar kitesurfa med min 305utan några problem. Jag har den under våtdräkten dock men blöt blir den ändå. Kul att logga sina kitesessioner också 🙂