Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hur känslig är Garmin 305 för vatten? Jag inser att den tål viss väta som när man svettas och så, men hur klarar den ett riktigt rejält ösregn??

I längden (några år) kan den ta stryk pga ärgning inne i. Ev. kan nyare modeller vara tätare. Men jag tycker personligen inte att man behöver vara rädd för regn.

min dog efter/under ett rejält regnväder för något år sedan. Då hade jag haft klockan i 2-3 år.

Jag körde då med klockan på cykelstyret, så den var ganska utsatt. Innan dess hade jag sprungit med den på armen i otaliga regnoväder utan problem.

Mvh Jann

Den är som flera garminmodeller, ip-7 klassad. Det innebär att de ska klara att ligga 1 meter ner i vatten i en halvtimme utan att ta skada.

Jag har sprungit och cyklat ett stort antal tävlingar och träningspass i ösregn med min 305:a. Det har den klarat hittills efter 3 år. Men jag har också hört om folk som fått in fukt i sina efter betydligt kortare tid.

Har man fått in fukt ska den reklameras då det inte ska kunna hända under normalt bruk. Troligen har man slarvat med tätningen under monteringen.

Min 305:a har jag simmat mycket med eftersom jag hade den när jag lärde mig paddla rank kajak.
Den dog efter 3 år under en löptur uppför Åreskutan i hällregn. Ballade ur totalt och var bara att kassera.

Tack för era svar!! Tack vare er så vågade jag ta med mig Garmin ut på en riktigt härlig och regnig löptur idag!! 😀

Jag brukar kitesurfa med min 305utan några problem. Jag har den under våtdräkten dock men blöt blir den ändå. Kul att logga sina kitesessioner också 🙂