Quote from Guest on 17 August 2008, 21:39har kikat på veldodromcykling nu under os, impad av tjejen som vann förföjseöloppet, hon som bara hade cyklat två år, det är grejer det.
HUr skiljer sig träningen för en cyklist som kör linjelopp kontra en velodromcyklist ( nu lär det ju inte heta så m
har kikat på veldodromcykling nu under os, impad av tjejen som vann förföjseöloppet, hon som bara hade cyklat två år, det är grejer det.
HUr skiljer sig träningen för en cyklist som kör linjelopp kontra en velodromcyklist ( nu lär det ju inte heta så m
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 21:49Jag är ingen velodromexpert och det finns olika grenar även i velodr men vad jag förstått är deras träning mer inriktad på fart, dom kör tydligen mycket styrketräning. Och ja det är vanligt att man börjar med bancykling för att sen gå vidare med landsvägs
Jag är ingen velodromexpert och det finns olika grenar även i velodr men vad jag förstått är deras träning mer inriktad på fart, dom kör tydligen mycket styrketräning. Och ja det är vanligt att man börjar med bancykling för att sen gå vidare med landsvägs
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 22:01Alla som vill något inom cykel oavsett om det är CX, LVG, MTB eller bana tränar 75-95 % på LVG.
Sprinters/bancyklister kör vanligtvis ett par timmar på fm i gym/velodrom och sedan några timmar på LVG under em.
"Alla" tävlar på LVG också, fast i olika type
Alla som vill något inom cykel oavsett om det är CX, LVG, MTB eller bana tränar 75-95 % på LVG.
Sprinters/bancyklister kör vanligtvis ett par timmar på fm i gym/velodrom och sedan några timmar på LVG under em.
"Alla" tävlar på LVG också, fast i olika type
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 22:41Tror inte Chris Hoy åker så mycket landsväg. Till o från gymet möjligtvis...
Tror inte Chris Hoy åker så mycket landsväg. Till o från gymet möjligtvis...
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 22:52Jag har sett program om Tournants och Lars Brian Nielsens träning.
Michael Markusen, Hans Henrik Örstedt, Jens Veggerby, Dan Frost körde på Forum o Odrup när jag var där och blev slaktad.
Jag har sett program om Tournants och Lars Brian Nielsens träning.
Michael Markusen, Hans Henrik Örstedt, Jens Veggerby, Dan Frost körde på Forum o Odrup när jag var där och blev slaktad.
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 22:56står det inte lite om detta i senaste numret av kadens. har för mig det
står det inte lite om detta i senaste numret av kadens. har för mig det
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 23:20Läser bara Tour på HåkanC:s inrådan.
Läser bara Tour på HåkanC:s inrådan.
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 10:50..
..
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 10:53Nu är det poänglopp!
Nu är det poänglopp!
Quote from Ebba Johansson on 18 August 2008, 10:58Henrik: kollar upp Kadens!
Kan tänka mig att det behövs explosivitet i kroppen för att kunna köra på så innih**e:D
Varför har inte sverige fler velodromcyklister i ex OS? brist på intresse, velodromer? Visst finns det bara ett fåtal velodromer i Sverige
Henrik: kollar upp Kadens!
Kan tänka mig att det behövs explosivitet i kroppen för att kunna köra på så innih**e:D
Varför har inte sverige fler velodromcyklister i ex OS? brist på intresse, velodromer? Visst finns det bara ett fåtal velodromer i Sverige