Quote from Guest on 17 January 2012, 18:49Har köpt ett par Mavic Cosmic Carbone SL. Hjulet är 52mm djupt. De medföljande ventilförlängaren tillsammans med 40mm slangar fungerar dåligt på flera sätt. Den korta längden gör att man får lämna ventilen öppen samtidigt som förlängaren läcker ganska myc
Har köpt ett par Mavic Cosmic Carbone SL. Hjulet är 52mm djupt. De medföljande ventilförlängaren tillsammans med 40mm slangar fungerar dåligt på flera sätt. Den korta längden gör att man får lämna ventilen öppen samtidigt som förlängaren läcker ganska myc
Quote from Johan Fylke on 17 January 2012, 18:59jag kör med slangar som har 60mm ventiler funkar bra.
med mina cosmichjul följde det med små o-ringar till ventilförlängaren och då blev det helt tätt
jag kör med slangar som har 60mm ventiler funkar bra.
med mina cosmichjul följde det med små o-ringar till ventilförlängaren och då blev det helt tätt
Quote from Berit Bengtson on 17 January 2012, 19:01Det finns några olika vägar att testa, men den 1a borde väl vara att täta förlängningsrörets gängor mha gängtejp.
Då borde det inte läcka.
Det finns några olika vägar att testa, men den 1a borde väl vara att täta förlängningsrörets gängor mha gängtejp.
Då borde det inte läcka.
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 22:06Det finns förlängare som har en ventil, dem tycker jag fungerar bäst. (dock inte på zipp för då MÅSTE man ha zipp-förlängare)
Det finns förlängare som har en ventil, dem tycker jag fungerar bäst. (dock inte på zipp för då MÅSTE man ha zipp-förlängare)
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 06:42Varför skulle man behöva det?
Varför skulle man behöva det?
Quote from Lars Ekegård on 20 January 2012, 18:21Skaffa Vittorias slangar och deras förlängare så är problemet löst.
Man skruvar ur befintlig ventil/kägla och byter ut den mot förlängaren.
http://www.wheelbuilder.com/store/vittoria-valve-extenders.html
Hittade ingen Svensk länk vid snabbsöket men dom
Skaffa Vittorias slangar och deras förlängare så är problemet löst.
Man skruvar ur befintlig ventil/kägla och byter ut den mot förlängaren.
http://www.wheelbuilder.com/store/vittoria-valve-extenders.html
Hittade ingen Svensk länk vid snabbsöket men dom
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 18:53Jag har motsvarande för conti, http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=TUFO905r&avd=1&Ref=&artgrp=339&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std&Betyg=1
Jag har motsvarande för conti, http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=TUFO905r&avd=1&Ref=&artgrp=339&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std&Betyg=1
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 19:13Till mina 50mm karbonhjul har jag Toppeaks förlängare 40mm på Conti gp4000 tubdäck, de har hållt trycket i drygt en månad nu utan problem. Men å andra sidan ligger det inget tryck i själva förlängaren eftersom den har en pinne som öppnar och stänger slang
Till mina 50mm karbonhjul har jag Toppeaks förlängare 40mm på Conti gp4000 tubdäck, de har hållt trycket i drygt en månad nu utan problem. Men å andra sidan ligger det inget tryck i själva förlängaren eftersom den har en pinne som öppnar och stänger slang
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 22:15Vittorias är 9g lättare 😉
Vittorias är 9g lättare 😉
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 13:48Tack för bra tips. Vad finns det för nackdelar att köra med 80mm slangar? Möjligt att förlängare är snyggare men finns det någon annan fördel?
Tack för bra tips. Vad finns det för nackdelar att köra med 80mm slangar? Möjligt att förlängare är snyggare men finns det någon annan fördel?