Quote from Guest on 6 February 2010, 14:16Hej
Är det någon som har en bra "tutorial" på rengöring och smörjning av ett sånt här vevlager?
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&extra=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=SHI0303
Eller är det inte lönt?
Bättre att köpa nytt?
Hej
Är det någon som har en bra "tutorial" på rengöring och smörjning av ett sånt här vevlager?
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&extra=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=SHI0303
Eller är det inte lönt?
Bättre att köpa nytt?
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 14:26Jag hade ett liknande som behövde renoveras, men lyckades inte ens ta isär det. Jag tror det normala är att köpa nytt, det gjorde i alla fall jag.
Jag hade ett liknande som behövde renoveras, men lyckades inte ens ta isär det. Jag tror det normala är att köpa nytt, det gjorde i alla fall jag.
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 14:31Ja, det verkar inte så svårt att få loss själva vevlagret om man har rätt verktyg 🙂
Men sen vet jag inte jag heller hur man skall gå till väga..
Hur många mil bör ett vevlager hålla?
Ja, det verkar inte så svårt att få loss själva vevlagret om man har rätt verktyg 🙂
Men sen vet jag inte jag heller hur man skall gå till väga..
Hur många mil bör ett vevlager hålla?
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 15:42Mitt var en lite enklare variant. Det höll för skogs- och vintercykling i åtta år. Hur många mil det blev vet jag inte, ingen särskilt imponerande sträcka tror jag.
Mitt var en lite enklare variant. Det höll för skogs- och vintercykling i åtta år. Hur många mil det blev vet jag inte, ingen särskilt imponerande sträcka tror jag.
Quote from Anders Wallerstedt on 6 February 2010, 20:49De är underhållsfria. Byt när de börjar kärva.
Förr fans det vevlager som gick att underhålla, men inte nu längre.
De är underhållsfria. Byt när de börjar kärva.
Förr fans det vevlager som gick att underhålla, men inte nu längre.
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 20:02Det är bara att byta!
Det är bara att byta!
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 20:13Tack för svaren..
Beställer ett nytt
Tack för svaren..
Beställer ett nytt