Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVidösternsimmet?
You need to log in to create posts and topics.

12

Någon som simmat det lopp med bröstsimm ?
Har tänkt att försöka i år!

Kan ni ge några bra tips på hur man ska träna inför loppet simmat ca 2 gånger i veckan och gymmar också!

Tacksam för svar

Menar du den lång 21km eller 5km?

Jag simmade den långa och tror inte man klara tids begränsning om man inte crawla. Där var va hälften av de som inte kom i mål och några fick inte simma vidare då de kom till en depå försent. Men ska man simma 21km är d

Richard, om du tänker diga att simma hela loppet, tänk om. Om du tränar två dagar i veckan så kommer du inte att greja det med bröstsim.

Femkilometarn kan han säkert klara med bröstsim.

och ingen har sagt något annat 😉 Lennarts kommentar om hela loppet referera till den 21km långa loppet, då 5km är bara den siste etapp

Har du bara möjlighet att simma 2 ggr i veckan bör du se till att du simmar länge då, mellan 5-10 km och eventuellt öka när det närmar sig. Sen är det bara att prova, i värsta fall får man kasta in handduken svälja stolt-/stolligheten och ge upp. Har du i

några max tider...start kl 07:00

1. Funtabo ca3900m, Sista passertid kl 08.50 (1:50 snitt 2:50/100m)

2. Tånnö ca8000m, Sista passertid kl 11.00 (2:10 snitt 3:10/100m)

3. E4:ans ca13500m, Sista passertid kl 14.00 (3:00 snitt 3:15/100m)

4. Ekens ca16300

Några två pass i veckan räcker inte för att klara Vidösternsimmets 21km om det nu är den sträckan du ska simma. Själv ska jag simma den långa sträckan 21km i Vidöstern i sommar. Jag tränar simning fyra gånger i veckan med en simklubb och har även klarat a

Robert: jag simmade förra året och planera att simma igen i år. Jag hoppas på flera startar i år och ännu flera som ta sig i mål. Jag läste din siste blogg inlägg och känner igen en del av den "Funbeat stress factor" när man jämföra 7-30 dagarsträning o

Hej Ryan,
Vi kanske ses dessförinnan på Masters-SM i Södertälje? Jag ska simma 1500m frisim. Jag antar att du också är anmäld till den distansen? Sedan blir det både lagstafett och en del andra individuella distanser lördag och söndag, bland annat 400m fr

12