Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVideofilma sin crawlteknik?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vet inte hur jag själv ser ut när jag simmar. Kan bara gissa utifrån hur det känns. Jag vet hur det känns i olika distanser och tempon.
Jag vet när jag simmar bra och när jag simmar dåligt utifrån de beröm samt korrigeringar jag får av tränaren.
Geno

Ja, jag har gjort det några gånger. Jag tränar helt själv, utan vare sig tränare på kanten eller simträningskompisar, och då är det verkligen till stor nytta! Ännu bättre skulle det ju vara om man kunde filma under vattnet oxå, men någon sån kamera har vi

Jag tror att en sådan film är värdefull. Speciellt om man har någon duktig tränare som kan ge kritik. Att film under vattnet är troligen ännu mer värdefullt än ovan i från.

/Markku

Jag är rätt så nybörjare på simning men jag kan verkligen rekommendera filmning. Vi filmade varandra på crawlkursen och det gav verkligen bra info - särskilt under vattnet men även över. Kroppsuppfattningen stämmer ju inte alltid så bra. Jag la också ut f

Jag har ett undervattenshus till min kamera, så jag kan filma under vattnet.

Men hur gör ni rent praktiskt?

Har ni kameran på en stång från ytan?
Har ni kameran på en liten nedtyngd vagn med snöre?
Har ni en dykare som håller i kameran?

Eller hur gör

Markku:

Jag har en tränare, som skulle kunna se filmen tillsammans med mig och analysera simningen. Har dock ingen undervattenskamera så det får bli ovanför ytan.
Tränaren skulle dock kunna hoppa i bassängen, dyka ner och kolla hur man ser ut underifrån.

Vart får man tag i en undervattenskamera? 🙂

Kan detta vara nåt?
http://www.dustinhome.se/pd_5010087649.aspx

Edit: Den här verkar cool: http://www.studentcomputers.co.uk/vivitar-vivicam-6200w-underwater-digital-camera-p-10001139.html

Jodå, ser fin ut.

Ikväll satsar jag på att få ner min tränare i bassängen så får han studera mig underifrån.
Ska bli kul.
Han ska få kämpa.

Man har ju inte Stefan Holms pappa.
Tyvärr.

12